Jeg er bange for at få angst anfald hvis jeg bliver gravid

Her kan gravide med angst udveksle erfaringer
Besvar
rikke88

Jeg er bange for at få angst anfald hvis jeg bliver gravid

Indlæg af rikke88 » 18 aug 2008 12:18

Jeg har lidt af panikangst i nu 5 år og har til dels lært at styre den, og har intet anfald fået i nu 2 år indtil for 3 uger siden, og det slog mig virkelig ud, da jeg ellers have følt mig nogenlunde rask igen... :?

Jeg har været på anti depresiv medicin (lykkepiller) i de 5 år angsten har været der, og er det stadig men ønsker så inderligt at komme af med den... :cry:

inden jeg fik det anfald for ca 3 uger siden prøvede min kæreste og jeg at blive gravide, men så kom det anfald så og det slog mig helt ud, så nu er jeg bange for at hvis jeg bliver gravid at min angst så kommer i udbrud igen og at jeg bliver mere syg af det...

Mine tanker er hele tiden om jeg nogensinde kommer af med angsten og om angsten kommer til at forhindre mig i at få børn. :cry:

Mit spørgsmål lyder på om nogen af jer havde panikangst inden i blev gravide og om hvordan i klarede jer igennem det. eller om nogen af jer fik det meget værre af det og måske udviklede flere sygedomme af det...

Mangler desperat et svar da det fylder mine tanker hver dag... :(

på forhånd tak

hallie
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af hallie » 18 aug 2008 13:13

Hej Rikke

Jeg havde min panikangst inden jeg fik børn - fik angsten da jeg var 17... og mine børn, da jeg var 25 og 28 :)

Min angst var på det tidspunkt over den værste periode - og jeg havde på det tidspunkt ikke været i medicinsk behandling overhovedet... Men hvis der er noget mine børn har gjort, så er det at de har gjort mig mindre egoistisk... Angst er et fuldstændigt egoistisk anliggende, hvor man kun kan tænke på sig selv... Mine børn har løsnet op for det, fordi jeg nu også har dem at tage hensyn til (de er nu 6 og 8½). De har kun set mig have et angstanfald nogensinde, fordi jeg gør alt, hvad jeg overhovedet kan for ikke at give det videre til dem.

For mig har det været guld værd at få børn - i forhold til min angst... og i forhold til mit liv... Pludselig er der en mening med min tilstedeværelse, som jeg havde svært ved at finde, før jeg fik dem ;)

Graviditeten med min første, var dog ikke specielt morsom, fordi jeg forinden havde aborteret i 9. uge... Så jeg brugte de første 12 uger på at have det af helvede til og konstant være bange for at miste igen... Det var slet ikke sjovt... Men min panikangst var hverken værre eller bedre under graviditeten, som jeg husker det :)
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a83/halliecp/Signatures/Caprica-six-sig.png[/img]

Besvar