graviditet og angst

Her kan gravide med angst udveksle erfaringer
Besvar
maby

graviditet og angst

Indlæg af maby » 06 jul 2007 09:28

Fik først sat mit indlæg forkert ind tror jeg så nu prøver jeg her.

Mig og min kæreste har snakket om at prøve at blive gravide igen. Det er snart et år siden jeg mistede i 5 måned men husker det stadig som var det igår.

Jeg vil gerne prøve igen, men er godt nok nervøs/bange for at det sker igen. Og ikke mindst, er det også min kærestes store drøm at få et barn. Det skal lige siges jeg har en søn fra tidligere forhold men det vil jo aldrig blive helt det samme for min kæreste.

Jeg får ingen medicin og har fået af vide af læge og psykolog, at jeg kontrolere min angst godt.
Nu er det så at jeg tænker: kan min angst (sygdomsangst mener de det er)blive værre hvis jeg bliver gravid? For lige nu syntes jeg den er slem nok.

Men har også hørt rygter om at angsten kan forsvinde under graviditeten.
passer det???

håber der er nogen der kan hjælpe mig med svar...

på forhånd tak.

anrosa

Indlæg af anrosa » 16 feb 2008 20:44

Hej Maybe

Det er noget tid siden du har skrevet indlæget kan jeg se, men jeg svarer alligevel. Jeg er netop startet på 17 uge, og er helt ude af min medicin. Jeg går sygemeldt og kan derfor "klare" angsten. Jeg har stadig svært ved og være sammen med andre mennesker i længere tid og derfor glæder jeg mig over at jeg er blevet sygemeldt. Jeg kan ikke sige min angst er forsvundet, men jeg glæder mig alligevel helt vild til den lille kommer til verden. Jeg tager tingene med ro og i mit tempo, hvilket mine omgivelser må acceptere selvom de kan have svært ved det. Det vigtigste er mit lille barn og mig, og jeg er nød til og sætte os først. En dag ad gangen. Når dagene bliver svære tænker jeg på, at solen begynder og skinne igen en dag. Selvfølgelig er jeg nervøs for hvordan tingene skal fungere med den lille og min angst, men jeg går i terapi og arbejder meget med mig selv, så med Guds hjælp går det nok. Jeg bliver alene mor, og har ikke et netværk som jeg kan klamre mig til. Jeg er alligevel overbevist om at jeg nok skal give det lille barn en god tilværelse, selvom jeg lider af kronisk angst.
Håber du kan bruge mine tanker :)

maria79m
Geografisk sted: Thorsø

min læge siger

Indlæg af maria79m » 17 feb 2008 07:26

da jeg ventede min datter mærkede jeg næsten intet til angsten, men den kom så desværre igen ca 2 måneder efter jeg havde født. Min læge har fortalt mig at man danner et vis stof i kroppen når man er gravid, som gør angsten forsvinder lidt. Jeg havde det ihvertfald super i min graviditet, og mærkede ikke noget angst. knus maria

maria79m
Geografisk sted: Thorsø

min læge siger

Indlæg af maria79m » 17 feb 2008 07:26

da jeg ventede min datter mærkede jeg næsten intet til angsten, men den kom så desværre igen ca 2 måneder efter jeg havde født. Min læge har fortalt mig at man danner et vis stof i kroppen når man er gravid, som gør angsten forsvinder lidt. Jeg havde det ihvertfald super i min graviditet, og mærkede ikke noget angst. knus maria

angstmus

Indlæg af angstmus » 09 aug 2008 20:10

det er længe siden der er skrevet men førler jeg bliver nød til at skrive.. jeg har også mistet et barn, en søn da jeg var 37uger henne.. jeg kender en del som har mistet som ikke havde angst men som har fået det, i det man mister er der en naturlig frygt for at miste igen og det er desværre bevidst at angst kan bryde frem under graviditet... jeg håber du tager dig god tid til at tænke over det for der er jo ingen tvivl om at det ikke er sjovt at skulle gå igennem en graviditet med angst, men jeg håber på det allerbedste for dig og håber du kan få en dejlig graviditet uden angst...

mange hilsner...

Besvar