Graviditet og seroxat

Her kan gravide med angst udveksle erfaringer
Besvar
Elisabeth

Graviditet og seroxat

Indlæg af Elisabeth » 07 maj 2004 18:02

Hej Jeg er ny bruger her i dette forum, men dog medlem af angstforeningen i ca. 3 år. Jeg vil gerne dele mine erfaringer vedr. angst og graviditet med jer som skulle have interesse. Jeg prøvede at trappe ud af medicin (seroxat) inden jeg ville være gravid ultimo 2002 uden held. Fik tilbagefald og var nødt til at starte op igen med 20mg. Efter jeg havde læst indlæg i angstavisen vedr. brug af seroxat under graviditet tog jeg beslutningen om at jeg ville være gravid og amme på medicin. En beslutning som jeg havde det rigtig godt med, da den først var taget. Læger, jordmoder osv. var ikke til meget hjælp, da de ikke ved noget som helst om panikangst :wink: Nu maj 2004 har jeg en helt vidunderlig sund og rask søn (3 mdr.) og jeg har ingen bekymringer vedr. mit forbrug af medicin kombineret med amning. Det er bedre at mit barn har en glad mor. Håber dette kan være en lille hjælp til andre der skal tage en beslutning, jeg manglede ihvertfald selv nogle i lign. situation. Hører gerne fra jer Elisabeth

twinkel
Geografisk sted: København

Indlæg af twinkel » 08 maj 2004 11:38

Fontex er vist det eneste SSRI som er undersøgt på gravide og ammende mødre. I de undersøgelser dewr er foretaget er det begrænset hvor meget stof der udskilles i modermælken. Jeg husker desværre ikke hvordan det så ud for seroxat og jeg arbejder ikke længere med salg af medicin så jeg har ikke oplysningerne mere. Prøv at spørge til om det efterhånden ligger de samme undersøgelser på seroxat. Spørg din læge- hvis han vil kan han helt sikkert få oplysningerne hos firmaet bag medicinen. Overordnet er jeg sikker på at det er den bedste beslutning for dig, at du bliver i medicinsk behandling mens du ammer og at lægen vil fastholde det samme Hilsen twinkel

Dorthe
Geografisk sted: Århus

graviditet og medicin

Indlæg af Dorthe » 11 maj 2004 13:36

Hej. Tak for dit positive og beslutsomme indlæg. Jeg står selv og kommer formodentlig snart i en lignenede situation. Forsøgte at trappe ud her i foråret, men har nu fået tilbagefald og er igen på medicin. Jeg har lige et spørgsmål... Jeg får 20 mg paroxetine og er lidt i tvivl om det er det samme seroxat. Jeg syntes jeg på et tidpsunkt fandt et afsnit om medicin på angsforeningens hjemmeside, der gav navne på de forskellige præparater, men i dag kan jeg ikke finde det... Kan nogen oplyse mig? :? Dorthe
længerevarende angstanfald udløst af stress siden 2002. Er på lykkepiller og får psykologhjælp.

twinkel
Geografisk sted: København

Indlæg af twinkel » 11 maj 2004 14:41

Søg på lægemiddelkataloget. Her kan man online søge alle de infomationer man ønsker om et produkt Paroxetine er det samme som seroxat Seroxat er salgsnavn men paroxetine er stofgruppe Hilsen twinkel

ASK

Hej Elisabeht

Indlæg af ASK » 02 apr 2005 21:15

Ja, din dreng må jo være stor nu :D jeg kan se, at det er næsten et år siden du skrev.
Jeg har selv en datter på 7 måneder og påtænker at starte på medicinen igen, selvom jeg stadig ammer. Jeg fik også Seroxat, da jeg blev gravid, men trappede ud og har undværet medicinen indtil nu. Min angst er dog vendt tilbage, så jeg tror jeg starter på medicinen igen.

Hvordan går det med dig?

Kh

ASK

Besvar