Voldsomme fysiske symptomer

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Pismyren

Voldsomme fysiske symptomer

Indlæg af Pismyren » 05 maj 2019 20:58

Okay, den er lang og rodet den her.. men jeg fik første gang o december 18 ud af den blå luft et “anfald”. Almindelig samtale ved spisebordet og pludselig får jeg det skidt tilpas, det eskalere så til at jeg tror jeg er ved at dø og ender på skadestuen, der kører hele møllen igennem, med konklusionen at jeg ikke fejler noget. Ringer til egen læge dagen efter der forsigtigt siger, mæske har du haft et angst anfald. Er lidt skeptisk men går med til at have en pakke oxapam som backup, da jeg ikke har lyst til at prøve det en gang til.. der går så 2,5 måned uden noget tilsvarende, med en pakke beroligende i baglommen som jeg egentlig ikke har lyst til at tage.

Så skal vi se film hjemme lørdag aften uden nogen stres eller andet og så skal jeg ellers hilse og sige at jeg får et anfald det står på i tre timer.. ingen panik, hele min krop gør bare ondt og mig hoved er ved at springe i luften. Jeg tager en halv beroligende men det hjælper ikke. Kontakter lægen, det bestiller en tid og suger jeg skal gå til noget behandler for at få løsnet op i musklerne. Går til en behandler der behandler mig for noget kraniosekral terapi og løsner spændinger i ryggen. Det starter så en kæde reaktion som låser min nakke og ryg og det føles som om jeg har hjernerystelse. Dagen efter besvimer jeg herhjemme og bliver kørt på skadestuen, der laver en CT scanning af mit hovede. Der er ingenting, muskelspændinger siger de. Ringer til prof kiopraktor, der behandler mig og så bliver jeg dødsyg, føler jeg har piskesmæld i nakken og hjernerystelse. Har så ondt i hovedet at jeg ikke kan ligge på en pude. Døgnet efter ringer min kæreste efter en ambulance da jeg er ved at besvime igen. De laver en mr scanning af hovede og nakke, tager en rygmarvsprøve for borelia og menigitis og ca en million blodprøver.. der er intet🙄 og jeg tror vitterligt at jeg skal dø!! Så er der en læge det siger.. måske du har angT.. ja det har jeg da i hvert fald nu, hvis ikke jeg havde det inden. De sender mug hjem med migræne medicin og siger jeg skal give det den næste uge.. så starter alverdens mærkelig symptomer. Iskold og blå tæer, ondt i håndlede, ondt i maven for meget mavesyre.. føler jeg er dødsyg men mine infektionstal er normale. Nervesmerter i fingre og tæer og i ansigtet.. fredag for en uge siden beder jeg min egen læge om at få mig indlagt på psyk d jeg ikke længere selv ved hvad der er op og ned. De siger nærmest da jeg kommer ind af døren at de indlægger mig og de er sikker på at det meste er angst. Nu har jeg fået oxopax 15mg tre gange u døgnet i en uge og jeg har det 70% bedre.. kan i hvert fald stå, gå og spise og koncentrere mig om at se tv. Men jeg er stadig i tvivl.. kan angst virkelig lave SÅ meget ravage? Og hvad fanden gør jeg når de fra på tirsdag trapper mig ud af medicin?? Jeg får ondt igen så snart jeg kan mærke oxopax aftGer🤷‍♀️

EsbenAndersen

Re: Voldsomme fysiske symptomer

Indlæg af EsbenAndersen » 12 maj 2019 21:11

Hvis du har lyst til at tage en snak om det, så skriv en privatbesked. Jeg kan måske hjælpe dig :)

Pismyren

Indlæg af Pismyren » 13 maj 2019 17:37

Hej og tak for svar
Jeg forsøger at sende dig en privat besked men er ikke helt sikker på hvordan man gør.

EsbenAndersen

Indlæg af EsbenAndersen » 01 jun 2019 16:36

Hey Hvordan går det :)

Pismyren

Indlæg af Pismyren » 13 jun 2019 20:12

Hej Esben
Jeg nåede lige op og stå på benene i to uger. Så fandt de ud af at jeg havde en diskusprolaps i ryggen og så fik jeg ondt i ryggen igen og så startede hele balladen forfra.. ingen blod til fødderne, brændende muskelsmerter overalt, hovedpine og ondt oi maven. Er lige starter op på sertralin i dag. Men har ligger i sengen i tre måneder nu.. og fatter stadig ikke at man kan blive så syg af angst.

EsbenAndersen

Indlæg af EsbenAndersen » 14 jun 2019 11:24

Wow hold da op. Du er godt nok uheldig :/

Angst er et symptom på stress. Har du et system der flere timer om dagen er i flygt eller kæmp beredskab (stress), så begynder det at tære på kroppen. Det er ikke meningen at kroppen skal være i beredskab mere end 20-30 minutter hvert 1-3 døgn.

Besvar