Angst- Synsforstyrrelser

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
klumsi

Angst- Synsforstyrrelser

Indlæg af klumsi » 20 mar 2019 19:20

Hej venner. jeg ville høre om der er andre der oplever syns forstyrrelser som består af flyvende myg udklarheder lysglimt og en slags flimmer fornemmelse for øjene har det osse som om mine øjne ikke rigtigt kan fokosere på farven blå ved display skilte hvis man skal læse nolge tal i blå udover det føler jeg osse jeg bliver ret nemt blændet ved lidt kraftigere lyskilder kan jeg se en masse stråler rundt og lyset jeg ville høre om der er andre der har nogle af det overstående ting jeg er ret bekymret har været ved diverse øjenlæger igennem nogle år hvor der siger at mine øjne ser fint ud men jeg kan simplehen ikke overbevise mig selv om de har ret jeg går rundt med konstante bekymringer om at jeg bliver blind osv.. har haft angst i rigtigt mange år efter hånden og har forskellige bekrymringer i form af jeg lider af diverse øjensydomme hjernesvulster dårligt hjerte osv men hver gang man tager til lægen fordi man tror man fejler noget alvorligt får man bare af vide alt ser normalt ud ... er der andre der har haft eller oplever noget af det jeg har skrevet? tænker osse tit det måske mig selv der har fremkaldt disse øjensymtomer fordi jeg sidder det så meget i fokous at de måske bliver synlige. jeg er en ung gut på 26 år og kan simpelthen ikke forstå jeg fejler så meget i denne alder. håber der er andre der måske sidder med meget af det samme så jeg kan få ro i sindet for en stund mvh.

Dittemadsen42

Re: Angst- Synsforstyrrelser

Indlæg af Dittemadsen42 » 21 mar 2019 14:32

Hej klumsi.
Jeg genkender det med de blå skilte. Jeg har også haft dobbelt syn, lige pt er det mest h. Øje som er påvirket. Jeg kender til det med de små myg som sværmer også og selvfølgelig angsten. Jeg har også slåes med angst i mange år - men angsten er et udtryk for noget andet. Det er jeg helt overbevist om, selvom jeg ikke eraf med min endnu, så føler jeg mig det nærmere end nogensinde før.
Min angst hæftede sig ved øjnene én gang, men ikke længere selvom de stadig er påvirket og det værste er egentlig ikke de fysiske symptomer det er den forbandede angst. Og så længe den er der, hæfter den sig bare på noget nyt! Og at være i det alarmberedskab er død hårdt ....
Jeg har fået hjælp af alternative behandler. Det er dejligt at møde nogle med et andet syn på sygdom. De ville fortælle dig at angsten er et udtryk og at når kroppen begynder at «snakke» som man må.sige vores gør, er det fordi vi har overhørt angstens budskab.
Du bliver ikke blind, syg og dør - kroppen har enorme kræfter kun til din fordel. Det er bare svært at se når man føler den går imod en! Det er bare svært og meget hårdt til tider. Jeg er selv ramt med summende/sovende fornemmelser i hele kroppen, mit syn og rungen i mine øre. Jeg har haft angst lige så længe tilbage jeg kan huske og jeg er 29. Eskaleret i forskellige perioder i mit liv.
Jeg håber du kan finde lidt trøst i det jeg skriver. Jeg ledte i starten efter den gyldne løsning, den som ville fjerne det hele men det har været angsten som har fortalt mig gang på gang når jeg har delt ud af mig selv, presset mig selv og ikke lyttet til mit inderste. Og det kan være svært med den travle og stressende verden vi lever i med alverdens pres.
Det sidste blev min personlige rejse. Jeg er sikker på at du også finder din vej 🌱
Healende tanker herfra

Besvar