Angst...

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
LLDK

Angst...

Indlæg af LLDK » 09 feb 2019 21:12

Hej med jer,

Er en ung mand på 24 år, som sidste år var en tur i udlandet, hvor jeg fik mit første anfald af " migræne med aura ". Det var en utrolig ubehagelig oplevelse, for jeg havde ALDRIG prøvet det før, og var i et land hvor selv alarmcentralen ikke talte engelsk. Jeg googlede mine symptomer, og det var samme symptomer som en blodprop i hjernen. Jeg gik i panik, men prøvede at forholde mig roligt og testede mig selv ved at tage begge hænder over hovedet m.m.,for at se om den ene arm ville falde. Det gjorde den ikke.

Jeg fandt en engelsktalende læge bagefter og blev tjekket, mr scannet m.m. - alt var normalt.

Den episode har siden gjort, at jeg har haft en angst for at dø, samt jeg lægger mærke til ekstremt mange ting ved min krop. Jeg var nødt til at sige mit job op oktober sidste år, da jeg ikke kunne holde til mere. Jeg tror det kommer af lang tid med stress, hvor jeg ikke har lyttet til min krop.

Jeg går til psykolog i øjeblikket, og har prøvet Sertralin, Paroxetin og Perikon. Sertralin og Paroxetin havde mange bivirkninger, mens Perikon jo er et naturlægemiddel, men det er jeg også stoppet med efter at have læst om dens bivirkninger, og min læge ikke er med inde over.

Det sidste år har jeg været på akutklinikken 9 gange, pga. migræne med aura, da jeg har været nervøs for om det var en blodprop, da følelsen var anderledes nogle af gangene.

Jeg er enormt nervøs for, at de ikke gider hjælpe mig i fremtiden pga alt dette, da jeg kommer " når der ikke er noget galt med mig ".

I den seneste uge eller to, har jeg haft det mildt sagt af helvedes til. Jeg føler min hjerne er på " standby" nogle dage, og hvor jeg har mine føleforstyrrelser og spændinger i hovedet. Nogle gange føles det som om der løber varm væske ned af hjernen. Det er møg ubehageligt.

Har tit tænkt på om det kunne være en hjernesvulst, men så prøver jeg at få tankerne væk. Jeg har kvalme, lyst til at kaste op og går virkelig nogle dage og tænker på om det virkelig er det hele værd. Men siger også til mig selv, at jeg en dag kommer af med det her og får det godt igen. For jeg har lysten til livet, men i øjeblikket er jeg SÅ deprimeret pga. alt det her. Det eneste der holder mig oppe og giver mig følelser, er en pige jeg har datet i et par måneder. Når jeg er sammen med hende, kan jeg mærke at jeg får det bedre. Angsten går væk og livet er godt. Men i det øjeblik jeg ikke er sammen med hende, ryger alt tilbage til det gamle... Selv når jeg sidder og skriver dette indlæg, kan jeg mærke det presser lidt forskellige steder på hovedet.

Er der andre der har det på samme måde eller har haft? Hvordan er I kommet videre? Hvad kan jeg gøre?

Tak fordi du læste med :)

Brugeravatar
cocool

Re: Angst...

Indlæg af cocool » 12 feb 2019 13:49

Hej,

Min angst startede faktisk med føleforstyrrelser i hovedet samt spændinger. På det tidspunkt havde jeg dog bihulebetændelse, så jeg troede at det var pga. det. Men det fortsatte da bihulebetændelsen forsvandt.. Det var meget ubehageligt. Jeg var også mega nervøs for diverse hjernesygdomme og parasitter, men det gav lidt ro på, da jeg fik lavet en CT-scanning af hovedet. Scanningen samt et utal af blodprøver viste, at jeg var sund og rask. Og da jeg vænnede mig til angstmedicinen, blev det meget bedre. Jeg havde selv en masse forfærdelige bivirkninger, men i sidste ende var det medicinen som hjalp mig. Hvor længe har du prøvet med medicin? Derudover har BodySDS også været rigtig godt. Endvidere har det hjulpet mig at tale med en psykiater, som kan forklare hvad der sker i kroppen og hvad der er normalt for en angstlidelse. Det har kunne give ro på. Jeg vil råde dig til at stoppe med at google diverse symptomer. Det gør det hele meget værre :wink:

Du kan læse min historie her, hvis du vil vide mere: http://www.angstforeningen.dk/forum/vie ... f=8&t=5814

Besvar