TOTALT RAMT - men på vej

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Dittemadsen42

TOTALT RAMT - men på vej

Indlæg af Dittemadsen42 » 25 jan 2019 01:04

Hej alle jer skønne angst/belastningsramte mennesker ❤
Jeg er ramt!! Meget ramt, men jeg er på vej og jeg mærker i det inderste af mine fibre, at jeg vil finde en vej ud af dette. Her er mine oplevelser om min rejse, hvad har jeg opdaget? Hvad har virket, hvad tror jeg på? Hvad har jeg i bagagen? Hvorfor får jeg angst? Arvelighed?
Aldrig har jeg vendt så mange sten og stadig gør

Jeg har haft angst i mere end 10 år. Specielt slemt med panikanfald de sidste 2 år. Jeg er ramt kropsligt nu. Rungen i ørene, sløret syn, og sovende/summende/brændende fornemmelser i hele kroppen. Mest intimiderende når det rammer tungen, læberne og tænderne.
Op til min sygemelding var jeg ramt meget af blærebetændelse og infektioner jeg ikke kunne slå ned. Så min krop har råbt længe, nok i de 10 år. Men at jeg ville blive ramt SÅ kropsligt, det anede jeg ikke var muligt, uden at være «syg», som min angst jo så også går på. Hvis jeg bruger min logik på angst, giver det lidt mere mening. Angst er en kroppens højeste alarmberedskab som sætter hele kroppens system i gang. Mange mennesker oplever det ved ulykker og andre sjælenheder men for mig som, førhen (kan jeg skrive YES) var bange i flere dage, er det jo en overbelastning som slider. Så hvad har jeg overhørt? Hvad vil angsten?
* Det første jeg fik med mig er at angst er fysisk spændning i kroppen og at kropslige behandlinger løsner op. SDS behandlinger har hjulpet mig ubeskriveligt meget!!
* Det andet jeg har rodet med, er en hjerteablation også ca 10 år tilbage hvor jeg tror jeg har et traume af en art. Dette har jeg besluttet at lade hypnose prøve at se på - ingen erfaring her endnu.
* jeg elsker at kontrollere ting, har altid gjort. Jeg har lidt under spiseværring og overmotionering flere gange i mit liv, begge gange omhandlende følelser som jeg ikke håndtere så godt. Især følelser er et tema i mit liv . I min opvækst følte jeg står træng til at mægle mellem min lillebror og vores forældre, at passe på ham fordi han ikke havde det godt. Den opmærksomhed på hvordan andre føler og har det, har fulgt mig i mit vokse liv og derfor ligger det så fjernt for mig at drage den samme omsorg for mig selv som jeg ellers ville for andre. Jeg mærker ikke mit eget følelsesliv men har antennerne ude på hvordan andre har det.
* så at mærke hvilke følelser jeg har, øver jeg mig i. Angsten har ofte vist sit ansigt når jeg har følt mig presset af noget i mit liv
* jeg leder efter selværd i jagten på gode præstationer overalt i mit liv. Jeg har svært ved at gøre noget uden at skulle være god til det. Jeg definerer lykke ud fra effektivitet og logik (hovedet) frem for hvordan jeg har det (føler). Alt skal argumenteres for istedet for at mærkes.
Jagten på min kære faders anerkendelse spøger i mit voksne liv.
* jeg er draget af en bestemt type mennesker i mit liv, som jeg forsøger at «redde». Jeg har det godt når de har det godt, men måske er det bare det dybeste udtryk for mit manglende selvværd. At med mindre jeg mærker mig selv igennem andre, så mærker jeg slet ikke mig selv.
* jeg har været/ er til tider, stadig meget hård ved mig selv. Jeg har svært ved at lytte, måske fordi jeg føler mig fyldt op.
* jeg har lavet en bekymringstid fra 17-17.10 hvor jeg må bekymre mig om alle de potentielle farlige sygdomsframkaldende ting jeg møder i mine hverdage! Det er et nyt skud på stammen, så det håber jeg vil stoppe tankemylderet

Jeg er blevet bevidst om mange ting i mit faktiske korte forløb, blev sygemeldt i august.
Modtager behandlinger hver uge af henholdvis akupunktur, Sds behandling, zoneterapi/kranioterapi. Laver yoga tirsdag og meditere en halv time hver dag. Jeg skriver dagbog hver dag, kort og psykisk og fysisk. For at se at der er udvikling, for det tager tid. Bedring kan ikke presses

Jeg er så glad for at jeg ikke er den eneste som er ramt og hvis i har lyst, vil jeg meget gerne høre om jeres opdagelse omkring jeres liv, angst og symptomer ❤
Angsten har åbnet en hel ny vinkel til mit liv, det er svært for jeg har aldrig set livet på den her måde men som Pippi vil sige det - det har jeg ikie prøvet før, så det kan jeg sikkert godt ❤

Kærlighed herfra 😊

Besvar