Efterskole socialangst

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Besvar
Bare-en-pige

Efterskole socialangst

Indlæg af Bare-en-pige » 21 dec 2018 13:15

Socialangst har jeg haft i lang tid, men det er først efter at jeg startede på efterskole, at jeg begyndte at læse mere om det. Da jeg var yngre, troede jeg bare at det var sådan jeg var som person, men nu ved jeg at jeg lider af socialangst.
Hvorfor føler jeg sådan her? Hvorfor lige mig? Jeg prøver konstant at modstå min sociale angst, som om at den ikke findes, men hvorfor føler jeg sådan her? Jeg tænker hele tiden over hvad der skal ske i fremtiden, hvordan jeg ser ud lige nu og hvad jeg skal tage på af tøj til dans. Alle de mindste ting og detaljer, er dem jeg tænker på når jeg føler mig angst-provokeret. Måltiderne er det værste... Nu har jeg en fast plads hvor jeg føler mig tvunget til at snakke med dem der sidder omkring mig. Og hvad skal jeg overhoved spørge om? Jeg venter på at de ringer på klokken, så jeg bare kan ligge mig op på mit værelse, og være mig selv.
Jeg ved at dem omkring mig kan mærke når min angst er værst. De kigger mærkeligt på mig, og tør ikke at spørge mig om noget og det samme gør jeg heller ikke til dem.
Nogen der kender den her følelse og måske kan give nogle råd eller har oplevet noget lignende?

Besvar