Ledig med angst. Gode råd søges:-)

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Besvar
T_Orb

Ledig med angst. Gode råd søges:-)

Indlæg af T_Orb » 14 dec 2018 12:57

Hej med jer :)

Så blev jeg endelig medlem her. Har gået med social- og panikangst de sidste 20 års tid.
Har knebent fået gennemført to mindre uddannelser og har været på arbejdsmarkedet i 15-20 år. Alle årene har påvirket af angst i større eller mindre grad.
Fik orlov fra mit tidligere job og tog tre måneder på en Fobiskole. Kognitivbehandling.
Skal nævnes jeg er 41 år gammel og alene boende (grundet angst). Døje med en dårlig nakke grundet to diskusprolapser, det gør det ikke nemmere, men det kan jeg for det meste overskue.
Efter tiden på Fobiskolen mistede jeg kort efter mit job i endnu en runde af nedskæringer. Men mit fravær og seneste engagement har også spillet ind.

Min situation nu:
Det førte til, det der nu er, 1½ års ledighed. Fandt et nyt job efter et år, men holdt 1½ uge, før jeg sygemeldte mig, sagde op, og er nu på 3 måned på sygedagpenge.
Jeg troede jeg var klar, men gik rundt i en 24-timers angst-boble, som knækkede mig efter kun 1½ uge.
Primært panik anfald hele tiden, med dårlig mave og søvn, og en masse rystende på hænderne.
Har hen over efteråret (2018) deltaget i 12 timers gruppeterapi for primært depression, og har haft 10 timers med en psykolog (kognitivt /metakognitiv indgangsvinkel). Er blevet klogere og kender mere eller mindre all teknikker nu, men har kun hjulpet lidt for mig desværre.
Har prøvet medicin med en masse bivirkninger til følge. Læge og psykolog mener ikke det er relevant, og ønsker det heller ikke igen. Det er ikke en løsning for mig.
Nu vil kommunen (i samarbejde med Region Hovedstaden), så se om de via kognitive teknikker kan få mig tilbage på 37 timers arbejde.
Min første indskydelse er så. Det magter jeg slet ikke. Kommunen har nu meldt ud at projektet lukker og så ved jeg faktisk ikke hvad der skal ske nu …

Så nu søger jeg råd hos jer andre:

1: Hvad gør man så? Gode råd modtages med den berømte kyshånd. Er løbet tør for gode idéer …

2: Skal jeg være åben over for en mulig arbejdsplads omkring angsten? (ikke den bedste IceBreaker til en samtale), og ved faktisk ikke hvordan jeg skal kunne overskue en fuldtidsstilling. Vil faktisk gerne arbejde.

3: Overvejer et fleksjob, men tror ikke jeg er syg nok, selvom 20 timer om ugen, ville være meget mere mig. Har svært ved at overskue meget mere.

-

Med venlig hilsen
T
Endnu en angst ramt … og lettere desillusioneret medborger :? :)

Besvar