Er der andre der har det sådan her??

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Teaaddict123

Er der andre der har det sådan her??

Indlæg af Teaaddict123 » 21 nov 2018 05:09

Jeg er en 24 årig pige som går i terapi for panikangst. Jeg har det meget slemt hver dag, men jeg er meget i tvivl om jeg har det slemt fordi jeg har panikangst eller om der kan være noget fysisk galt med mig og jeg er derfor interesseret i at vide om der er andre der har på samme måde?
Mit største problem er at jeg ikke sover om natten fordi jeg føler at jeg ikke kan trække vejret når jeg ligger ned og jeg får som reglen en meget hurtigt puls når jeg ligger ned.
Jeg bliver meget hurtigt forpustet når jeg går og jeg ryster meget og fryser når jeg går.
Jeg føler jeg har svært ved at trække vejret og jeg synes at der konstant sidder slim i halsen. Jeg er meget øm i venstre side ved mine ribben og skulder og det strammer hele tiden i venstre arm og venstre bryst muskel.
Jeg har fået tjekket mit hjerte utallige gange, men jeg mere bekymret for at der er noget galt med lungerne. Jeg sover ca 4 timer om dagen , og jeg er konstant udmattet, men jeg tør ikke tage sovepiller fordi jeg bange for at jeg stopper med at trække vejret når jeg sover!

Emilieolesen

Re: Er der andre der har det sådan her??

Indlæg af Emilieolesen » 26 nov 2018 20:39

Hejsa, det lyder sørme ubehageligt. Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg har i 6 måneder nu oplevet nøjagtigt det du så fint har beskrevet. Jeg har fået røngten fotograferet mine lunger, fået lavet puste test, taget utallige ekg’er og fået lyttet på lungerne. Og der er ingenting og det er pisse ubehageligt. Jeg har svært ved at få en ordenlig dyb vejrtrækning 24/7 jeg får sovepiller og der er der ikke sket noget. Jeg har også virkelig ondt i ryggen og det gør ondt i mine lunger. Nogengange føles det som om det niver og andre gange føles det som om jeg har halsbrand i lungerne (hvis det gir mening) håber de finder ud af hvad der er galt.

Teaaddict123

Indlæg af Teaaddict123 » 26 nov 2018 21:59

Hej Emilie
Tak fordi at du svarede på mit indlæg, det er rart at vide, at man ikke er alene også selvom at det er under vildt ubehagelige omstændigheder (ingen burde have det sådan her!)
Som du selv beskriver, så virker det som om at vi oplever meget af de samme symptomer og jeg håber også at du finder ud af hvad der er galt, så du kan få det bede :D

Gubberman92

Indlæg af Gubberman92 » 10 dec 2018 13:39

Hej jeg har det på samme måde med mange af dem ting i nævner og nej det er ikke rart,
men det er rart man ikke er den eneste med det,
skriv da endelig vis I/du vil skrive om det :)

Besvar