Isolation, angst og kærestesorger

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Anonymfyr1991

Isolation, angst og kærestesorger

Indlæg af Anonymfyr1991 » 12 sep 2018 10:14

Hej. Dette er mit første indlæg.

Jeg er kommet i behandling for angst, som jeg åbenbart har gået med i store dele af mit liv.

Kort baggrund.
Jeg er 26 år.
Jeg er blevet opereret to gange i ryggen, og min fysiske tilstand svinger meget.
Jeg kan få langvarige smerter ved at sidde, stå eller hvis at jeg overanstrenger mig. Smerten giver angst, da den minder mig om lange perioder om isolation. Ud af de sidste 4 år har jeg været sengeliggende i 2,5 år.
Jeg kan få slemme panikanfald når at jeg falder mig alene med situationen, og ikke kan overskue hverdagen.
Jeg bliver behandlet med 15mg oxapax når at det er slemt, men målet er at bruge det så lidt som muligt.
Jeg bruger mest tid i min lejlighed, da jeg studerer e-learning, grundet min ryg. Så kommer ikke meget ud, selvom jeg har et okay godt socialt netværk. Det er bare ikke mange, som kan sætte sig ind i min situation, hvilket gør at jeg føler mig mere alene.

Min kæreste er lige gået fra mig, hvilket betyder at jeg er endnu mere alene, hvilket trigger at jeg får daglige angstanfald, kombineret med hjertesorg, som selvfølgelig skal bearbejdes naturligt. Det skal føles, mærkes for ligesom at kunne komme ud på den anden side. Men mine panikanfald bliver nogle gange så slemme, at jeg slet ikke kan trække vejret, og fuldkommen mister modet til at kæmpe videre. I disse situationer vil oxapax hjælpe til at få styr på angsten, men jeg er bange for at bruge medicinen, som en måde at udskyde at føle smerten/savnet fra mit brud.

Er der nogle som har råd, til hvordan at det skal håndteres. Har først en tid hos min psykolog d. 20, og min psykiater siger at oxapax selvfølgelig kan hjælpe til at få angsten mere på afstand, men at det er vigtigt også at mærke smerten/savnet. Hun var mente dog, at hendes kompentencer ikke helt var der, hvor at hun kunne hjælpe mig, og at det var en psykolog som jeg skulle have hjælp med. Fordi oxapax kan både være en ven og en fjende i helingsprocessen. Fordi det handler både om angsten for isolation/ensomheden/smerter, men også hjertesorgen og om at bearbejde de mange følelser som er normalt ved et break up.

Jeg ved ikke om mit spørgsmål giver mening. Jeg håber nok at finde nogen som har stået i en lignende situation, som har nogle råd. Jeg havde mit værste angstanfald imorges, og kunne dårligt trække vejret i to timer. Men jeg valgte ikke at tage min medicin, da jeg også føler at det er vigtigt at føle smerten.

Er der nogle som har noget, som måske kan hjælpe mig?

Håber ikke at blive angrebet lige nu. Det er mit første indlæg, og jeg er meget sårbar. Selvmordstanker har været i mine tanker, men ikke så jeg har valgt at gøre noget ved det. Please, kun konstruktive kommentarer.

Besvar