Hej forum

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?
Besvar
Nindigo

Hej forum

Indlæg af Nindigo » 04 sep 2018 11:29

Hej, jeg hedder Lotte, er 38 år og er forlovet u/børn. Bor i eget hus i Nordjylland med min kæreste og lille hund (beagle/dk-s gårdhundebl.), som er 10 år gammel.

Jeg har haft rigtig svære vilkår det meste af mit liv; disse år er absolut de bedste nogensinde. Men der er meget med i bagagen, og det påvirker ofte både mig og min familie. Jeg savner rigtig meget et netværk af ligesindede, som kan relatere til alle mine indre kvaler.

Det er for omfattende at komme ind på alt her og lige nu, men forskellige ting ligger til grund for mine angstproblemer. Det jeg døjer mest med udover de depressive tendenser er socialfobi og sygdomsangst.

Jeg kan finde det umådeligt svært at bevæge mig ud af huset på egen hånd selvom der kun er 500 meter hen til brugsen. Jeg er typen, der foretrækker at liste langs væggene, og hvor lyset ikke rammer. At tale med fremmede får mig til at knude helt sammen og drive af sved, selvom man givetvis ikke kan se eller høre det på mig.

Efter at have mistet mit første og eneste barn som 20-årig samt en eksmand (og alletiders ven) for nogle år tilbage pga. hjerneblødninger, er jeg blevet totalt angst for alvorlig sygdom og pludselig død, både når det kommer til mig selv og mine kære. Kort sagt er jeg bange for, at selv det mindste i virkeligheden er noget uopdaget livstruende. NB: Min eksmand døde ikke, men hans personlighed ændrede sig radikalt og på grund af lammelser, blev han afhængig af pleje 24/7 og måtte flyttes til en særlig bolig.

Min familie er udelukkende på min kærestes side, da dem på min enten er døde, fremmede eller for psykisk syge til at have en meningsfuld relation til. Jeg lever et temmeligt isoleret liv uden egentlige venskaber - til dels fordi jeg ikke er specielt socialt anlagt i forvejen, men til dels også på grund af den pokkers angst.

Til slut vil jeg nævne, at jeg aldrig har modtaget terapi, men har været medicineret i henved 10 år med præparatet Cipralex. Det har bestemt været en hjælp, og desuden er jeg heller ikke samme sted i dag, som for 10 år siden. Men jeg er ikke sikker på, at det er det rette eller nok.

Hav en god dag, alle
~Lotte

Besvar