Jeg er ude af muligheder

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Emilieolesen1

Jeg er ude af muligheder

Indlæg af Emilieolesen1 » 02 sep 2018 15:02

Hej alle sammen.

Det hele startede for 4 måneder siden. Der var jeg indlagt på psyk. (Det skal lige siges at jeg har angst, depression, skizofreni og ADD) Jeg var på vej hjem fra afdelingen da jeg lige pludselig fik en overvældende følelse af angst. Jeg følte mig som en anden person med det samme. Symptomerne der opstod var: enormt tryk på brystkassen, følelsen af kun at kunne trække vejret halvt ned, følelsen af noget klemte på bunden af mine lunger, svimmelhed osv. Da jeg forklarede hvad der var sket til personalet sagde de at det var angst og ikke andet.

Det er 4 måneder siden og det er stadigvæk ikke gået væk. Det er ikke i perioder af dagen eller på ugen, det er hele tiden 24/7 og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.

Jeg har været til lægen utallige gange men har hvergang fået det samme svar: det er angst, der er ingenting fysisk galt med dig. Fordi at jeg har mine diagnoser i tasken føler jeg ikke at lægerne "gider" at tage stilling til det jeg oplever. Jeg har fået lyttet på mine lunger og der sagde lægen at luften kom helt ned i bunden. Har også fået taget et ekg hvor jeg fik afvide at mit hjerte var helt fint. Derudover har jeg fået lavet en lungecapacitets test og den var normal.

Dette er frusterende at få afvide når jeg kan mærke det i kroppen. Jeg føler mig helt alene fordi jeg føler mig ikke "normal" i kroppen. Det er som om at jeg er en anden afskygning af hvordan jeg var før dette skete. Det skal lige siges at jeg ikke er bange eller nervøs, derfor synes jeg hele denne situation er mærkelig.

Jeg begyndte at tage pregabalin for cirka en måned siden og det har hjulpet den mindste smule, dog er det altid noget at det har hjulpet en smule.

Mit spørgsmål er så: kan det godt passe at jeg mærker alle disse symptomer (åndedræts besvær, trykken på brystet, svimmelhed, stikken ved lungerne, influenza agtig følelse i kroppen) at det bare er angst? Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan forsætte i hele 4 måneder uden det er stoppet altså det er konstant 24/7 intet der lindrer og intet der gør det værre.

Tak for jeres tid og svar.

Anonym1994

Re: Jeg er ude af muligheder

Indlæg af Anonym1994 » 21 sep 2018 11:03

Hej har haft det ligesom dig de sidste 2 til 3 måneder hvor jeg har problemer med mit åndedrat og jeg føler jeg ikke får ordenligt luft hvilket tit resultere i at jeg begynder at hyper ventilere :( :(

Besvar