Hobby til at fjerne fokus fra angst

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Sarah Sofie Andersen

Hobby til at fjerne fokus fra angst

Indlæg af Sarah Sofie Andersen » 16 jul 2018 18:57

Hej alle herinde
Er der nogle herinde der har idéer til, hvordan man kan fjerne fokus fra angsten ved hjælp af en hobby.
Jeg har problemer med præstationsangst og har det sidste halve år gået i noget terapi. Sidste gang fik jeg af vide at jeg ved at finde en god hobby kan fjerne lidt fokus fra angsten, så jeg ikke tænker over det hele tiden.
Jeg kan godt lide at bruge tid i haven og være derude, hvilket jeg bruger meget tid på. Jeg kan især godt lide at arbejde med buske og træer og her i sommermånerne er jeg meget udendørs. I går var jeg fx i gang med at klippe forskellige buske, hvor jeg brugte en stige herfra: https://www.stigefabrikken.dk/om-stigefabrikken
Men jeg mangler en anden hobby til at supplere. Jeg kan godt se hvad min terapeut mener med, at jeg ikke tænker over angsten, når jeg bruger tid i haven, men jeg har brug for en hobby til de dage, hvor det ikke er vejr til at være udenfor.
Er der nogle, der kan hjælpe mig med nogle gode idéer? Jeg har selv svært ved at få en god idé til en indendørs hobby.

Besvar