Paroxetin erfaringer ang vægtøgning.

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.

Paroxetin erfaringer ang vægtøgning.

Indlægaf MajP » 26 apr 2018 07:37

Hej alle.
jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andres erfaringer er med medicin for angst/ocd/depression som kaldes PAROXETIN. mit spørgsmål går på præcis dette medikament. Da jeg fik det lød det som om det IKKE var kendt for at give vægtøgning, men 20 kg er der kommet på i løbet af 3 år, øv øv. Det har virket rigtig godt på det jeg fik det for, men nu er overvægten som IKKE skyldes overspisning eller manglende motion et stort problem. Det skal siges jeg har haft diætist indover og efter hvad jeg spiser og drikker giver det ingen mening at jeg ikke kan komme af med fedt igen som lagres på min krop :(
Jeg har læst at man IKKE ved hvad vægtøgning af antidepressiv medicin egentlig skyldes udover nogle får øget appetit, men det er altså ikke årsagen hos mig. Heller ikke overspisning pga selve lidelsen jeg fik medicinen for.
jeg er 46 år og kvinde. andre som har fået 20 mg Paroxetin dagligt et par år som har oplevet vægtforøning og evt skiftet til et andet mærke ? eller andre som IKKE har oplevet vægtøgning? så hører jeg rigtig gerne fra Jer.
Ingen tvivl om disse lykkepiller virker , men overvægt er ikke sundt og når man i forvejen lider af sygdomsangst har det nu gjort at jeg overvejer kraftigt at trappe ud af dem. håber der findes andre som ku bruges istedet for hvis angsten kommer tilbage.
kh MajP
MajP

Tilbage til Generaliseret angst