Føler mig syg af angst

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Brugeravatar
Asada

Føler mig syg af angst

Indlæg af Asada » 21 aug 2017 18:25

Hej alle sammen.
Håber der stadig er nogle enkelte der kigger forbi i ny og næ. Står med en ny tilstand, som jeg er virkelig bekymret for.
Derfor ville jeg høre om andre har oplevet det samme.

Jeg har de sidste 9 år lidt af invaliderende angst. Generaliseret, panik og sygdoms angst. Bekymrer mig konstant. Er inde i en periode, hvor jeg har haft det rigtig skidt siden jul. De sidste par måneder har jeg oplevet en virkelig ubehagelig indre uro, som føre til angst og at jeg decideret føler mig fysisk syg af angsten.
Har været svimmel i over 6 måneder, det kommer og går. Man føler sig rundtosset og ør i hovedet. Har været hos egen læge, og øre næse hals læge. Der er intet fysisk at finde. Så de er overbevist om det er min angst.

Når men, som sagt ville jeg høre om andre har oplevet at føle sig decideret fysisk syge af længere perioder med angst.
Men går og er ved siden af sig selv, rundtosset og afkræftet.
Troede jeg efter 9 år med angst, havde mærket det hele. Men det her tager det til et helt andet niveau.
Den virkelige klamme uro som konstant presser sig på og gør man ikke ved hvad man skal gøre af sig selv. Også den følelse af sygdom i kroppen. Meget ubehagelig tilstand.

Undskylder for den rodet formulering. Skriver indlægget lige efter en ordentlig tur.
Ser frem til at høre fra jer andre.

Brugeravatar
Asada

Re: Føler mig syg af angst

Indlæg af Asada » 27 aug 2017 07:33

Slet ingen der har oplevet noget lignende?
Høre meget gerne fra jer.

SuzanHavva

Indlæg af SuzanHavva » 05 sep 2017 20:15

Hej Asada.
Jeg er på mit første år med angst. Både generaliseret samt panikangst.
Jeg kender godt til følelsen af at føle sig fysisk syg af angst.
Jeg døjer meget med smerter, smerter i brystet, armene, ryggen, og jeg kan også føler mig svimmel/ør.
Jeg tror det hele hænger sammen med den konstante uro i maven.

Du er bestemt ikke alene, kroppen hænger jo sammen med psyken. Så det ville jo være underligt hvis man ikke fik noget fysisk, når man konstant er anspændt og bekymret.

Kæmpe kram

Katyole

Indlæg af Katyole » 06 sep 2017 14:56

Hej Asada
Jeg går igennem det samme lige for tiden og når angsten topper
Og man ikke er sig selv så ved man virkelig ikke hvad man skal gøre.
Jeg har haft der siden Maj og er chokeret over at læse at du har kæmpet med
det i 9 år.
Hvordan kan man leve med det i så lang tid???
Jeg håber jo bare hver dag at jeg vågner og det her mareridt er slut.
Sender varme tanker herfra.
Katy

Brugeravatar
Asada

Indlæg af Asada » 09 sep 2017 19:39

SuzanHavva skrev:Hej Asada.
Jeg er på mit første år med angst. Både generaliseret samt panikangst.
Jeg kender godt til følelsen af at føle sig fysisk syg af angst.
Jeg døjer meget med smerter, smerter i brystet, armene, ryggen, og jeg kan også føler mig svimmel/ør.
Jeg tror det hele hænger sammen med den konstante uro i maven.

Du er bestemt ikke alene, kroppen hænger jo sammen med psyken. Så det ville jo være underligt hvis man ikke fik noget fysisk, når man konstant er anspændt og bekymret.

Kæmpe kram
Hej. Og tak for dit svar. Betyder rigtig meget.
Rart at høre fra andre der oplever samme ting, så man ikke føler sig komplet alene. Er selvfølgelig ked af at andre skal gå det her igennem. Men det hjælper en smule på alle de skøre tanker.

Kan godt se det, når jeg tænker mig godt om. Men når jeg har det skidt. Så går klappen bare ned. Så hjælper realistiske og alternative tanker ikke ret meget, desværre.
Forhåbentligt for jeg lært det, på et eller andet tidspunkt. Arbejder meget med selv. Men syntes snart det har stået på længe. Man føler sig skør, desperat og opgivende.
Denne psykisk og fysiske udmattelse af den konstante kamp for "overlevelse" den tager så hårdt på en.
Ikke nok med det, så kommer den her utrolig ubehagelige indre uro. Så man ingen steder kan være. Har prøvet at køre mig selv fysisk træt, når det sker. Men ofte forværrer der bare situationen.
Man føler sig virkelig magtesløs.

Det er hårdt.

Stort kram herfra
Senest rettet af Asada 09 sep 2017 19:56, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Asada

Indlæg af Asada » 09 sep 2017 19:56

Katyole skrev:Hej Asada
Jeg går igennem det samme lige for tiden og når angsten topper
Og man ikke er sig selv så ved man virkelig ikke hvad man skal gøre.
Jeg har haft der siden Maj og er chokeret over at læse at du har kæmpet med
det i 9 år.
Hvordan kan man leve med det i så lang tid???
Jeg håber jo bare hver dag at jeg vågner og det her mareridt er slut.
Sender varme tanker herfra.
Katy
Hej Katy og tak for dit svar.

Er ked af at høre, du går igennem de samme ting. Det er noget rigtig øv.
Føler man langsomt mister forstanden. Ihvertfald når det går skidt.
Skal lige sige at jeg har da haft nogle bedre perioder i de 9 år. Og at jeg i starten af min sygdom ikke gjorde noget ved det. Så har haft en masse der skulle samles op senere i forløbet. Først inde for de sidste 2-3 år, at jeg er begyndt på terapi og at arbejde med mig selv.
Men de sidste 9 måneder har været et helvede, kun afbrudt af to perioder på ca 14 dage hvor jeg har haft det nogenlunde.
Går og venter på at blive indkaldt til samtale på Psykiatrisk Klinik med henblik på et gruppe terapi forløb. Er jeg meget spændt på.

Hvordan får du hverdagen til at gå? Noget bestemt du gør?
Håber det er okay jeg spørger.
Varme tanker herfra også.

Sarangst

Indlæg af Sarangst » 18 nov 2017 22:37

Hej,
Ved godt dit indlæg ikke er helt nyt mere, men er først lige faldet over denne side, i mit eget forsøg på at finde svar på min angst.

Ligesom dig, oplever jeg også at min krop ikke er specielt behagelig at være i. Jeg døjer med smerter i brystet, trykken i brystet, følelse af ikke at få nok luft, kvalme og ja, nogle gange også at blive svimmel eller som om jeg falder.

Du er ikke alene med det! Og det er surt og træls, men jaeh... hvordan kommer du igennem din hverdag? Mit angst startede i april i år og det er først nu jeg er blevet henvist til en psykolog, hvilket har gjort jeg er nået at komme langt ud i min angst (kan ikke længere klare at tage offentlig transport/bil eller at være ude offentligt - værst når jeg er alene). Jeg vil gerne have følelsen af ar bestemme over mit eget liv igen og ikke føle mig så bange hele tiden, men det er svært, for jeg tror stadig ikke at jeg ikke måske fejler noget andet lægerne har overset :(

Jeg håber dog at du har fået det bedre siden du lavede dette opslag!

- Sarah

Besvar