Terapi for dødsangst, sygdomsangst, GAD.

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
SimonL

Terapi for dødsangst, sygdomsangst, GAD.

Indlæg af SimonL » 08 aug 2016 12:28

Hej søde folk.

Hjælp hjælp! Jeg har gået med angst nu i snart 3 år, og jeg kan simpelthen ikke komme over det. Jeg går hele tiden og holder øje med mit hjerte og min puls, af frygt for at mit hjerte skal stoppe lige pludseligt. Er oven i købet deprimeret og selvom der sker noget godt i mit liv, så sniger depressionen sig ind igen. Og sammen med den, angsten. Angsten for at løbe tør for tid, angst for at mit hjerte er træt af at arbejde for mig, angst for at min krop ikke vil mere. Broken Heart Syndrome anyone?

Jeg har forsøgt med alle mulige selvhjælpsteknikker, og ligemeget hjælper det. Det er som om jeg ikke bare kan være til. Jeg kan ikke rumme livet, og bliver stresset og angst over hvor langt der er til mine drømme.

Så, det korte af det lange: Hvad er jeres erfaringer med terapi? Kan i anbefale nogle specifikke terapeuter? Har hørt meget godt om hypnose.

Jeg har fået kognitiv terapi, og det har da hjulpet på min følelse af selvværd. Men jeg kan mærke at min angst kommer dybt indefra. Jeg føler mig utryg, skuffet over livet og ked af det, det meste af tiden, selvom mine tanker er positive. Det sidder ligesom virkelig dybt i mig.

Kender i evt. til en hypnotisør der også har forstand på/uddannet som psykoterapeut?

Besvar