Præsentationsangst og socialforbi projekt

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Besvar
keaemma

Præsentationsangst og socialforbi projekt

Indlæg af keaemma » 22 maj 2016 11:48

Hej alle.
Med alt respekt for dette forum og den situation man hver især sidder i, har jeg oprettet en bruger da jeg er igang med at skoleprojekt der omhandler præsentationsangst og hvordan vi igennem en beklædningsdel skal kunne afhjælpe denne udfordring bare en smule.

Mine spørgsmål er:

1. Hvad føler du hjælper for dig i en angstsituation?
2. Har du nogensinde taget medicin for din angst? I så fald har du selv bedt om det og har en autoritet tilbudt det?
2. Hvilken beklædningsdel føler du dig mest tilpas i? Noget omkring hænderne, åben i halsen, åben i rykken, lukket i ryggen, farve eller længde eller noget helt andet? kom gerne med en lille beskrivelse eller decideret stykke tøj.

Vi har overvejet at lave en beklædningsdel der visuelt udadtil får dig til at virke åben, men indadtil omfavner og støtter dig.
Er det noget i tror kunne afhjælpe problemet eller har i andre forslag?

Er der andet jeg burde vide?

Håber meget i har tid og lyst til at svare på mine spørgmsål.
På forhånd mange tak.
Mvh. Emma Kristensen

Hej Susanne.
Jeg skriver på vegne af vores eksamensprojekt på uddannelsen Designteknolog på Københavns erhvervsakademi.
Vores opgave lyder på at vi skal lave en beklædningsdel indenfor werable techonology, idéen blev at arbejde med præsentationsangst og vælge en kendt modedesigner der skal udarbejde en kollektion på baggrund af at stimulere selvværet og selvtilliden til en given præsentation.
Vores udfordring ligger her i at vi desværre ikke ved så meget om emnet og egentlig ikke lægger til vores uddannelse at lave så dybdegående research som det kræves.

Jeg har læst en artikel fra dig og har derfor nogle spørgsmål jeg håber du har tid og lyst til at svare på:
Hvilke ting tager du fat i hvis vedkommende har angst overfor præsentation ved en eventuel psykologsamtale?

Er det noget man kan spille på mønster, farve eller duft, du har erfaring med virker inden for psykologien, der kan stille en stærkere ubevidst? Eller handler det mere om at tydeligere det overfor sig selv og se frygten i øjnene?

Vi har overvejet om man kan lave et stykke tøj der visuelt gør, at man ser mere åben ud og indadtil måske omfarvner en, så man kan føle sig tryg. Men spørgsmålet til dette er så, om det er objektivt nok, for det er vel forskelligt hvad folk føler de har brug for i sådan en situation?

på forhånd mange tak for hjælpen, vi sætter stor pris på det.
Mvh Emma Søgaard

Besvar