Kontakt med andra med social fobi

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Besvar
Peterb

Kontakt med andra med social fobi

Indlæg af Peterb » 17 sep 2015 03:13

Hej Allesammen.

Er ny på sidan og letar efter nya bekantskaper att dela erfarenheter och råd med som precis som jag också lider av social fobi.
Er 32 år och pluggar mitt andra år på Københavns universitet till läkare vilket är en kæmpeutmaning för att uttrycka det milt. Har lidit av social fobi sedan jag var 22-23, så hela mitt vuxna liv praktiskt taget. Är från Sverige från början som ni kanske kan gissa från hur jag skriver och kan inte språket så bra vilket inte gör saker och ting lättare då det gör att man hamnar i fokus litegrann vilket inte hjälper precis.

Det var lite om mig, er som sagt ny här så är inte helt säker på den korrekte etiketten men vore skoj att komma i kontakt med andra som precis som jag kämpar med en vardag med social fobi så hör gärna av er :)

Mvh,
Peter

philiphest

Re: Kontakt med andra med social fobi

Indlæg af philiphest » 13 sep 2016 20:07

Hej Peter.

Jeg er helt ny her på siden. Jeg er 26, og jeg har lidt af social fobi siden de tidlige teenage-år. De seneste to år er der dog sket en ændring i min fobi. Tidligere havde jeg det meget akavet sammen med andre mennesker, og eksempelvis kunne jeg ikke lide at være alene sammen med nogen på tomandshånd. Nu har jeg fået meget lettere ved at være sammen med folk, også folk jeg ikke kender så godt. Dog er der sket en forværring på andre områder. Nu bliver jeg angst, når jeg skal snakke.

Jeg er lige som dig medicin-studerende, dog i Århus. Det er en kæmpe udfordring. Jeg tænkte det ville være spændende at snakke med dig, især nu hvor vi begge er medicinstuderende. Jeg tænker nogen gange, om jeg har taget munden for fuld ved at vælge dette studie, men det er rart at vide, at der findes andre, som kæmper med de samme problemer, og som også har de samme ønsker for deres uddannelse.

Jeg håber at høre fra dig, til trods for det er et helt år siden, du skrev dette indlæg.

Mvh. Philip

Besvar