Bakterier ved gæster - spredes de? - hjælp!

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
Fawohodie

Bakterier ved gæster - spredes de? - hjælp!

Indlæg af Fawohodie » 27 mar 2015 20:15

Jeg har angst overfor andres bakterier, grundet seksuelle overgreb i barndommen. Jeg er altså ikke bange for at blive syg, men bange for at være ”befængt” med andres bakterier og DNA.

For nogle uger siden havde vi en på besøg, hvis bakterier jeg især er angst overfor – det varierer fra person til person, hvordan jeg har det med deres bakterier. Fx er jeg det mest usarte jeg kender, i forhold til min kæreste.

Da denne person, kom på besøg, fjernede jeg en trøje på en knage i gangen, mens han stod i gangen, så vedkommende kunne hænge sin jakke der. Jeg smed trøjen ind på gulvet i stuen i et hjørne, da jeg ikke vidste hvad jeg lige skulle gøre med den.

Gæsten sov i stuen på luftmadras med lukket dør – han har ikke god hygiejne. Næste dag luftede vi ud, men jeg tænker at molekyler og støv stadig spredes i rummet...

Efter en hovedrengøring af huset, efter han er taget af sted, ligger trøjen stadig på gulvet, da jeg lidt har glemt den. Men jeg smider den til vask en uges tid senere, i vasketøjskurven.

Vi vasker ikke hjemme og transporterer tøjet i en taske. Min kæreste stod for vasken i denne omgang, men vaskede ikke trøjen, da den var det eneste lavet af uld. Da han kommer hjem med tasken, vil jeg lægge det rene tøj på plads, men han glemmer at sige at trøjen (som sikkert har ligget i et rum for sig selv fordi han ved hvordan jeg har det) ikke er ren. Så den ligger jeg jo oven på mit rene tøj, i skabet.

Først i dag, knap en uge senere, finder jeg ud af at trøjen ikke er vasket. Og jeg har haft masser af tøj på fra skabet, der har været i kontakt med den. Og det tøj jeg har haft på, har jo været i kontakt med andet tøj, samt sengetøj, håndklæder og sådan, i løbet af dagen.

Nu føler jeg at gæstens bakterier er spredt ud over det hele, til vores møbler, vores seng, mit undertøj, osv osv. Håndklæder, undertøj og min seng vil jeg især holde fri for andres bakterier. Ellers føler jeg at jeg får bakterierne/noget fra andre, på mine private dele.

Jeg orker virkelig ikke at skulle rengøre alt i huset endnu en gang.

Mit spørgsmål er – Er der risiko for at jeg har gæsten ”på mig”? Er der risiko for at hans bakterier er på alt mit tøj nu, i min seng, på mine håndklæder, osv.?? :( Jeg føler det hele er befængt med ham... At det kan være jeg har ham på mig og i mig og på alle vores ting.

Tak for hjælpen :)

Besvar