Terapi mod ptsd

En slags forsinket reaktion på meget voldsomme hændelser præget af bl.a. mareridt, "flashbacks", angst og undgåelsesadfærd.

Terapi mod ptsd

Indlægaf stjernepige » 28 mar 2013 18:58

Hej, jeg lider af post traumatisk stress syndrom efter jeg kom ud for en ulykke på arbejdet. Jer har søgt en psykolog på nettet og fundet den her hjemmeside: http://psykisksundhed.dk/post-traumatisk-stress-syndrom-ptsd . Den ser meget professionel ud men jeg har aldrig haft terapi før og jeg tror heller ikke på psykologer. Tror I, terapi kan hjælpe mig?
Venlige hilsner
Lise
stjernepige

Re: Terapi mod ptsd

Indlægaf Lululine » 04 maj 2013 20:58

Hej Lise

Jeg lider selv af en form for PTSD – som min psykolog udtrykte det.

Jeg tror helt sikkert, at terapi kan være en mulighed. Når det så er sagt, så er jeg ikke helt sikker på, hvad jeg selv fik ud af at gå til psykolog i halvandet år. Jeg fik det helt sikkert snakket igennem, og så var der en form for tryghed i at vide, at jeg altid kunne komme til hende med alle mine mærkelige tanker. Hun var jo lidt tvunget til at lytte :) Men jeg syntes ikke, at jeg lærte så meget af det – eller nødvendigvis fik det bedre af den grund.

Med til den betragtning hører så, at jeg ventede alt, alt for længe med at søge hjælp. Den skulle jeg nok have haft allerede for 10-15 år siden. Og terapi for PTSD skulle virke bedst, hvis man hurtigt får hjælp.

Alt i alt er jeg dog virkelig glad for, at jeg kom til psykolog. Jeg var nødt til at gøre et eller andet, og det var bestemt ikke en ubehagelig oplevelse. Men til tider en måske lidt mærkelig oplevelse :)

Jeg tror min konklusion må være, at jeg helt sikkert synes, at det er et forsøg værd! Hvorvidt den psykolog, du linker til, er dygtig, tør jeg ikke sige. Har du kontaktet din læge? De kan i hvert fald hjælpe med at finde en psykolog. Samtidig kan lægen give en henvisning, så det rent økonomisk kan blive lidt billigere. Det er værd at tage med, for det kan være dyrt, at have det dårligt!

Venlig hilsen
Line
Lululine

Tilbage til Post-traumatisk stress