Hjertesyg?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
karina3103

Re: Hjertesyg?

Indlæg af karina3103 » 03 maj 2011 21:13

Hej luna
Dejligt at høre fra dig igen og skønt, at du har fundet lidt livsmod. Hvor har du ret i, at vi i vores alder skulle leve livet fuldt og ikke konstant frygte død og sygdom. Men til tider finder jeg det nu meget svært, at kontrollere hvordan jeg har det. det er som om en eller anden har overtaget kontrollen over mit humør og sindstilstand. Fra, at have været en person der havde let til latter og smil - har jeg nu lidt svært ved at se let på tilværelsen, desværre. jeg har uendeligt svært ved " bare at " acceptere det grenblok og kan ikke forenes med, at der ikke er nogen forklaring.
Jeg begyndte, som du ved, på arb. i mandags og aftalen var, at jeg skulle være der mellem kl. 9.00 og 12.30 ugens 5 dage. jeg arb. normalt 30 timer ugentligt, så syntes jo det burde være til, at overskue. Men .. straks kom der en masse symptomer, trykken for brystet, spændinger, hjertebanken ( dog ikke voldsomt ) og forskellige smerter i kroppen, bla. ryggen. Føler igen indre uro og har svært ved at slappe af og fx. sove. NU tænker jeg meget overe om det er hjertet der påvirker kroppen el kroppen der påvirker hjertet. kan alle de symptomer komme af stress pga. arb. el hvad - jeg forstår bare ikke, at min krop reagere så voldsomt. Føler mig faktisk lidt skuffet over min manglende evne for, at forstå hvad der sker med mig. Men nu har jeg sagt på arb. at jeg kan prøve at komme mellem 9.30 - 12.30 så må jeg se hvordan det går.
Jeg er begyndt på, at løbetræne. Men det er godt nok op af bakke med det :D syntes min form er super dårlig og det skal jeg have gjort noget ved. jeg kan godt opleve, at jeg få ondt i brystet når pulsen kommer lidt op, men syntes egentlig det er meget dejligt, at træne lidt. Føler at det hjælper med til at holde min organisme igang.
Er du i god form el. var du inden du fik konstateret dit av blok. kan godt forstå dine tanker omkring træning - men jeg tror ikke du skal være bange for, at få pulsen lidt i vejret, det har vi nok kun godt af..
Det er super dejligt, at du er kommet af med svimmelheden, for det er jo meget ubehageligt. lider selv af det, mest når jeg bliver lidt presset, så tænker det er meget psykisk betinget :roll:
jeg skal til lægen på torsdag og vil bede om en henvisning til en hjerte læge med henblik på en afsluttende samtale. tænker også på at lokke dem til at jeg kan have en Holter på i et par dage så de kan tjekke min hjerterytme el mangel på samme :(
håber ikke mit indlæg er alt for deprimerende læsning. Men har virkelig haft et par hårde dage og er næsten ved at falde omkuld af træthed :? så håber virkelig på en god nats søvn.
håber på snart, at høre fra dig igen. ser sådan frem til dine indlæg.
knus og tanker karina

Luna11

Indlæg af Luna11 » 15 maj 2011 19:51

Søde Karina,
Undskyld jeg først svarer på dit indlæg nu, jeg har ikke nået det - der har været så meget :) .
Jeg synes ikke dit indlæg var så deprimerende. Du er begyndt på motion og trives med det, og det er da enormt positivt! Løber/træner du på faste tidspunkter? Nej, jeg var ikke i god form før jeg fik konstateret mit AVblok, men ville, som dig, gerne i gang, men har haft svært ved det, af skræk for, om jeg kunne sætte gang i et hjerteanfald. Jeg forestiller mig altid det værste, og så er det svært at få mod til at komme i gang.
Men jeg fik alligevel taget mig sammen til at melde mig til zumba, og var afsted første gang i onsdags. SÅ dejligt, og en kæmpe sejr. Jeg fik faktisk tankerne væk fra det med hjeretet, fordi det var sjovt og der var god musik. Og så skal jeg selvfølgelig sige, at jeg heller ikke mærkede noget til hjertet, for var det sket, så ved jeg ikke vhor modig jeg havde været med at fortsætte.. Men jeg kom igennem 45 min. og fik sved på panden. Skøn fornemmelse :D !!

Som dig, kan jeg heller ikke finde ud af om det er kroppen der påvirker hjertet eller hjertet der påvirker kroppen. Eller hvor meget psyken spiller ind på om man mæker hjertet eller ej. Lige nu har jeg det nemlig stadig meget godt, og kan have lange perioder på en dag, hvor jeg slet ikke tænker på mit hjerte. Fantastisk :lol: . Og jeg øver mig virkelig på at overbevise mig selv om, at jeg skal leve livet og nyde det og have fokus på gode og positive ting. Og for øjeblikket har jeg det jo godt, så måske er det virkelig sådan, at når fokus kommer over på noget andet, så svinder symptomerne også... Det ville næsten være for godt til at være sandt, ikke :) .
Igår var jeg ud og spise med en del andre forældre fra min yngstes klasse, og jeg havde nogle skønne timer. Tænkte netop kortvaringt på, hvor skønt det var, at være ude og have det sjovt, uden at blive forstyrret af hjertepladder. Og jeg var faktisk endda nervøs da jeg skulle afsted, for jeg kender dem ikke ret godt, og så er man jo altid ekstra meget "på". Jeg blev svimmel et kort sekund under velkomstdrinken og ved hovedretten fik jeg kortvarigt disse "sommerfugle i brystet" som kan være signal om uregelmæssig hjerterytme, men jeg fik hurtigt tankerne væk fra det inden angsten tog fat. Og det lykkedes faktisk!! :lol:
Så det var en god aften! 2 successer på en uge.Jeg er virkelig glad!!
Nu krydser jeg så bare fingre for, at den gode stil fortsætter. En anden taktik er også at jeg nægter at lade mig stresse på mit arbejde. Der er tusind stressfaktorer, og jeg arbejder med en kollega, der er meget fokuseret på alt det der ikke fungerer. Hun har ret i alle sine antagelser, men forskellen for mig er, at jeg vil simpelthen ikke lade mig gå på af det. Det va da jeg var mest påvirket af det, at jeg begyndte at vågne med høj puls om natten. Jeg kan simpelthen ikke tåle den slags stress, så jeg har besluttet at affinde mig med vilkårene på jobbet og ikke lade mig gå for meget på.
Ih hvor jeg plaprer om mig selv. Undskyld :oops: . Men måske kan du bruge lidt af det jeg skriver til en taktik der kan hjælpe dig :wink:
Hvordan går det med dig og arbejdet? Hvad siger din leder og kollegerne? Får du nogen forståelse? Og har du henvendt dig til din læge mhp henvisning til afsluttende samtale og en Holter på hjerteafdelingen?
Og går det bedre for dig med at sove? Jeg bruger stadig en taktik med et varmt bad, kamillethe og en bog inden sengetid, så jeg "kan komme ned i gear". Det virker rimeligt, men der er stadig nætter hvor jeg ligger vågen længe. Men når bare man har fred for sygdomssymptomer, så er jeg glad. For angsten er svær at have med at gøre om natten, synes jeg :cry: .

Jeg håber at høre fra dig igen inden for længe - og sender dig al min positive energi :)

Knus og kram
fra Luna11

karina3103

Indlæg af karina3103 » 29 maj 2011 21:14

hej luna
Jeg har sendt dig mange tanker i den sidste periode, men får først skrevet nu :wink: som tiden dog flyver afsted for personer som os stress ramte :wink: Hvor er det dog dejligt, at høre du kom til sumba. Det lyder virkelig som en dejlig sund sport, både for krop og sjæl. Jeg har også i grove træk haft en lidt bedre periode - selvom de sidste par dage har været lidt øv.

Jeg går jo stadig sygmeldt på deltid. Men kan godt mærke, at det ikke går så meget længere. Desvære er forståelsen ikke så stor - de ser jo kun det psykiske og ikke de fysiske symptomer der følger med - mange mennesker tror jo bare stress er, at man føler sig lidt udkørt, hvilket jo slet ikke er tilfældet. Jeg har jo stadig ondt i brystet og indre uro.

Har ellers haft en periode hvor jeg godt kunne sove om natten :D men den sidste uge, er min søvnløshed vendt tilbage, desværre. Der er intet som en god nats søvn :D

Jeg har talt med en dame hos hjerteforeningens telefonlinie, utrolig sød , hun fortalte mig lidt om den lidelse jeg har. Hun sagde, at mit hjerte ikke trækker sig sammen sykront ( staves ? ) pga. det venstre grenblok. det vil sige, at højre lednings system skal klare begge sammentrækninger - derfor en lille forsinkelse i sammentrækningen. dette burde ikke betyde noget for mig - så længe at højre side klare arbejdet :) Men det plager mig alligvel, at man på nettet kan læse, at venstre grenblok altid er et patalogisk fund ? ? Det selvom, at alle de læger jeg har talt med siger, at jeg er grundigt undersøgt og, at mit hjerte ifølge dem ikke fejler noget.. Men hvorfor har jeg så smerter i brystet og denne indre uro i maven osv.. skal til den afsluttende samtale på herlev i august :)

Det av blok du har, hvad betyder det for dit hjertes arbejde - det er jo også en lednings forstyrrelse el ? er det også noget med sammentrækningerne i hjertet - det er vel det lednings systemets arb. er ?

Jeg håber du fortsat har medvind og for dyrket en masse sumba :D det kunne være, at man skulle prøve det !
jeg kæmper stadig med løb - men er gået lidt i stå pga. at jeg ville starte op på et løbe program. Men så skal man i starten kun løbe 15 min og det giver jo ingen ting - men SKAL igang igen. Tror jeg vil se om jeg kan komme afsted imorgen :D man får det jo super meget bedre når man træner. Jeg syntes faktisk, at jeg har det bedst når jeg er aktiv, det er når jeg sætter mig i sofaen at jeg får det dårligt, men man kan jo ikke være igang heletiden.

Hvordan har du det om aftnen når du sidder og skal slappe af - det har jeg meget svært ved. Jeg bliver rastløs og får indre uro med det samme.

håber snar at høre fra dig igen :D
knus og tanker karina

Luna11

Indlæg af Luna11 » 09 jun 2011 21:43

Kære Karina,
Jeg er også længe om at svare, tiden flyver bare afsted. Men jeg har skam også tænkt på dig og ofte været herinde og kigge, selvom jeg ikke har haft tid at skrive selv.
Hvor godt, at du har talt med sygeplejerske på Hjerteforeningen. Skal man være medlem for at gøre det? Og hvordan fik du fat på hende? Det kunne jeg da også godt tænke mig!

Mit AV-blok er også en ledningsforstyrrelse, som vist nok er centreret om AV-knuden (og ikke sinusknuden), og det viser sig ved, at sammentrækningen bliver lidt "udtrættet", og til sidst falder der så et helt slag ud, og derefter starter "cyklus" med hjertes sammentrækning forfra. På min Holter havde jeg 24 af sådanne tabte slag på 3 døgn. Når jeg tænker over det, er 24 slag jo ikke meget på 3 døgn, når man tænker på hvor mange slag hjertet slår på 3 døgn, men jeg kan ikke lide tanken alligevel. Og jeg mærker jo, som dig, også af og til uro - dog inden smerter, men uroen gør mig angst lige med det samme.

Mht dine smerter, vidste du så, at brystsmerter tit kan stamme fra maven? Måske er det simpelthen dér du har smerterne.. Ikke fordi det er noget alvorligt, men det er slet ikke sikkert det stammer fra hjertet.
Det var da værd at overveje.. For dit godartede grenblok giver vel ikke smerter? Det er jo mest, hvis hjertemuskulaturen ikke får ilt nok, og det er jo ikke det der er tilfældet for dig :) .

Kom du i gang med at løbe? Jeg synes det hjælper på psyken at få dyrket motion. Og jeg bliver glad af zumba. God musik og lidt "gang i den" det løfter altså humøret og det er sjovt. Og så er jeg for alvor blevet klar over, at denne årstid også giver mig et stoørre overskud, hvor angsten og utrygheden fylder meget mere hen over efterår og vinter.
Har du også noget forhold til årstiderne på den måde?
Jeg synes jeg har færre symptomer, men jeg tænker stadig vildt meget på mit hjerte. det ligger faktisk latent og ulmer i baghovedet hele tiden... Og kommer der et enkelt symptom, så er jeg bombet tilbage til angst og skrækscenarier med det samme :(

Hvad nu med dit arbejde? Kan du forsat være sygemeldt, og hvad siger de til dig?

Håber vi høres ved igen snart

Knus og tanker
Luna11

karina3103

Indlæg af karina3103 » 24 jun 2011 22:55

kære luna
håber du har det godt og for dyrket en masse sumba :D jeg har ikke lige fået skrevet til dig :oops: da jeg har været inde i en rigtig dårlig periode :( jeg er jo ellers ved, at træne min kondition ved løbetræning :roll: og det går også ok :D men pludselig blev jeg virkelig grebet af angsten igen ! selfølgelig centreret omkring mit hjerte problem - samtidig sluttede min sygemelding og jeg er nu nødtil, at arbejde normal tid :| det er godt nok hårdt når man også heletiden skal forholde sig til om man nu er ved, at dø.

Det hele startede med, at jeg lige fandt en artikel på nettet - Dagens medicin. Den omhandlede hjertesvigt patienter med venstresidigt grenblok som jeg jo har :idea: pludselig var jeg helt sikker på, at jeg havde hjertesvigt :shock: Gik til lægen og han sagde, at jeg jo var undersøgt og ikke havde hjertesvigt :!: Men af en eller anden grund - tror jeg - altid, at lægen ikke ved hvad han taler om :oops: jeg tror ikke på ham :?: og det ville jeg jo egentlig godt - men kan desvære ikke !! kan godt gå og overbevise mig selv om, at der nok er opstået noget med mit hjerte siden de var inde og kigge på det sidst el. de måske har overset noget :shock: Tror du det er muligt :(

jeg har mange smerter i brystkassen. Men som du skriver, kan de jo opstå pga. andre ting end hjertesygdom :wink: Det kan jeg bare ikke overbevise mig selv om når jeg har det værst. Jeg ved ikke om der er andre undersøgelser jeg burde tilbydes, for at udelukke noget alvorligt - lægen mener det ikke ! ?

Hvad med dig kan du godt lade være med at søge info på nettet vedr. dit hjerte problem - og løber fantasien også af med dig nogle gange ? ?

Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne leve mit liv uden alle disse bekymringer - får jo aldrig slappet af på den her måde øv øv

jeg er ked af mit lidt negative brev :oops: men har bare været så ked af det her hjerte bøvl ! ville ønske jeg kunne få mit hjerte til at fungere ordentligt igen

knus og tanker karina
du kan altid kontakte hjertelinjen på tlf: 80 20 33 66 de er meget søde og hjælpsomme :D

Luna1111

Indlæg af Luna1111 » 19 jul 2011 13:00

Kære Karina,
Undskyld undskyld jeg først skriver nu!! Jeg har været på ferie og inden da megatravlt på arbejde, og jeg må indrømme jeg har været dødtræt om aftenen den sidste periode inden ferien startede. Ja, mange undskyldninger.. men du skal vide, at jeg stadig er "på", jeg har stort behov for dette forum og er meget glad når der ligger nyt fra dig :D .

Hvordan går det med dig nu? Får du stadig løbet? Og hvordan med brystsmerterne? Har du fundet dig tilrette med at være tilbage på arbejde? Jeg forstår godt det er sejt, når dine symptomer fylder så meget. Det er svært at være fokuseret på noget andet, når man konstant mærker sit hjerte.
På den måde føler jeg heller ikke jeg rykker mig spor. Jeg mærker også hjertet dagligt for tiden og det påvirker mig meget humørmæssigt, selvfølgelig fordi jeg bliver angst. Jeg frygter hele tiden at symptomerne bliver forstærkede og måske ender i et reguleært hjerteanfald. Det er bare SÅ træls :( .
Men jeg syens du er sej at du løber!!! Min mindste datter på 7 er netop ved at skifte til løbetøj lige nu, så tager vi en tur. Men det bliver jo ikke langdistance eller spurt når hun er med, men lidt kan det dg blive til. Lige inden for rammerne af, hvad jeg tør :lol: .

Du kan tro jeg kender den følelse af, om lægerne nu har overset noget eller om der er tilstødt nyt efter man er undersøgt. Det er jo kernen i sygdomsangst - man tør ikke have tillid til lægerne. Jeg går selv med samme tanker for øjeblikket, og vil faktisk ringe til hjertelinien som du anbefaler. Jeg skal bare lige formulere mine spørgsmål. Det har jeg sjovt nok lidt svært ved.
Forleden nat vågnede jeg igen med hurtig hjerterytme, helt uden grund. Og så kan jeg mærke at hjertet taber et slag hist og her mens det sår på. Jeg forstår simpelthen ikke hvad det handler om. Om jeg i virkeligheden har en værre arytmi??.. Jeg dør af skræk bare ved tanken :cry: .. Men det er 5 måneder siden jeg har haft sådan en omgang sidst, og denne gang var pulsen ikke helt så hurtig som jeg har prøvet før. Men alligevel, og det kommer altid om natten. Og jeg bliver totalt lysvågen, som om kroppen er lidt i alarmberedskab..
Og ja, min fantasi løber også meget af med mig, som du skriver.
Jeg er faktisk inviteret en tur til Asien og besøge nogle venner der bor derude frem til sommeren 2012. Jeg har rigtig meget lyst, skal rejse med min mindste datter, men jeg er ikke vild med at flyve og det er jo enormt langt, og så tænker jeg selvfølgelig på, hvad sådan en stresssituation kan gøre ved mit hjerte. Jeg bliver helt panisk bed tanken om, at jeg bliver syg 10-12 km oppe i luften. Hun er jo så dybt afhængig af mig.
Så der kan du se. Det skide hjerte styrer mit liv, og det kan jeg næsten ikke snuppe. Jeg tror jeg bestiller de billetter, og så må jeg få det løst på en eller anden måde. Det er for surt ikke at komme afsted, når den mulighed byder sig. Men for f..... hvor er jeg nervøs :( .

Jeg håber du får nydt sommeren, Karina. Jeg vil rigtig gerne give dig min amiladresse hvis du vil have den, så kan vi skrive lidt sammen der, hvis du har lyst?? Jeg har nemlig haft mange problemer med at logge ind her, har faktisk måtte oprette en ny konto 2 gange før det lykkedes. Som du kan se hedder jeg nu Luna1111 :) . Jeg har før haft problemer med login hvor jeg er blevet afvist mange gange, og det er jo møgærgerligt og irriterende :evil:

Håber at høre fra dig igen, og sender dig mine bedste ønsker indtil da!!!

Knus Luna

karina3103

Indlæg af karina3103 » 26 jul 2011 22:38

hej luna
det var rigtig dejligt med et brev fra dig :D var ved at blive bekymret for om du havde forladt forumet - jeg sættet stor pris på vores samtaler, så det ville virkelig være et tab :D
jeg håber du har det godt luna - hos mig går det op og ned. jeg får stadig løbet og det går ok :D selvom min puls ikke kan drives op på mere end 125 :? dårlig form ?

Mit hjerte laver meget bøvl og giver anledning til så mange negative tanker, problemer så det er til at græde overe :cry: hvilket jeg også gør til tider.

Jeg bruger meget tid på, at læse på internettet omkring hjertesygdomme som jeg evt. tror jeg har el. kan udvikle pga. den ledningsforstyrrelse øv.

min puls er så ustabil en aften jeg sad med min datter og så tv, følte jeg pludselig, at jeg havde sådan en indre uro -- tog pulsen som var 96 ? ? der blev jeg noget forskrækket. har måske noget, at gøre med angst men min hvilepuls svinger om morgnen fra mellem 45 - 75 hvilket jeg finder mærkværdigt :shock:

jeg er så bange for, at jeg er ved at udvikle hjertesvigt, frygter det virkelig. jeg har lige læst, at hjertesvigt patienter ofte finder ubehag ved at ligge på venstreside : bingo tænker jeg ! jeg kan aldrig ligge / sove på venstre side. Det føles forkert - hjertet slår mærkeligt besværet - og jeg kan mærke mine hjerteslag helt op i ørene :cry:

kan du egentlig sove på venstre side ??

jeg skal til en opfølgende samtale på herlev den 12 aug. håber på lidt afklaring.

jeg føler alt det her hjerte bøvl fylder alt for meget af mit liv. Min læge syntes efter hånden at jeg skal se at komme lidt videre. Han mener det hele sidder i hovet på mig ( alle symptomerne ) men jeg kan ikke komme videre, sålænge at jeg tvivler på om lægerne har overset noget.

søde luna undskyld at jeg snakker så meget om mig selv, er fyldt op af frustationer / angst fortiden.

Kommer til, at tænke på den vits : hvad står der på hypokonderens gravsten ? HVAD SAGDE JEG......

kommer du stadig til sumba ?

Det lyder super dejligt med den tur til Asien, men jeg kan sagtens følge dine tanker vedr. flyveturen. jeg har heller ikke meget lyst til at befinde mig oppe i luften lige nu. faktisk var jeg rigtig glad for, at vi holdt ferie i sommerhus i danmark i år. ikke mange kilometer fra hillerød hospital :lol: hvilket jeg selfølgelig lige tjekkede inden afgang. Men du bør tage afsted, lad ikke angsten styre dit liv. tænk på, at lægerne i Asien sikkert er meget dygtigere en de danske læger er. Bare i tilfælde af, at du skulle få brug for en.

jeg prøver lige at sende dig min email gennem privat besked

glæder mig til, at høre nyt fra dig luna og se nu at få købt de fly billetter ! jeg er sikker på at du nok skal klare det :D

stort knus karina

coleman

Indlæg af coleman » 09 sep 2018 09:18

karina3103 skrev:
07 apr 2011 22:06
hej luna
Da jeg læste dit indlæg blev jeg helt glad :D endelig en der har det som jeg. det kunne være mig der havde skrevet dit indlæg. jeg er 39 år mor til en voksen dreng og en lille datter som bliver 11 år på lørdag. mellem jul og nytår gik jeg til lægen pga lidt trykken for brystet - fik taget et ekg som viste venstresidig grenblok også kaldet av blok 3 - min verden er siden da sunket helt i grus :cry: fra at være en mor med fuld fart på er jeg nu kun skyggen af mig selv. som du beskriver har jeg også udviklet panik angst fordi jeg er bange for at falde død om. jeg har også fået besked om, at jeg, hvis det bliver værre kan få en pacemaker: hurra :? Det følte jeg heller ikke var nogen god løsning. jeg har fået fortaget en mamografi scanning ( staves ? ) men den viste også grenblok altså ledningsforstyrelse og lidt nedsat blodgennemstrømning.
jeg føler virkelig med dig og ved hvad du gennemgår - det er forbandet hårdt og jeg håber du har noget familie der kan støtte dig i denne svære tid. jeg kan fortælle dig, at den læge jeg var til på herlev hospital sagde til mig, at man kan forventes normal levealder ved gren blok ( det har faktisk hjulpet mig lidt, at tænke på, at en frisk pige som anja andersen ( håndboldspilleren ) også har en pacemaker, jeg tror hun fejler det samme som os.
jeg har været til psykolog pga den panik angst jeg udviklede i forbindelse med det her. hun fik mig beroliget lidt - bla. sagde hun, at jeg /du skal prøve ( når angsten kommer ) at tænke: om de symtommer der gør dig bange, er nogle du kender og har prøvet før. hvis du kender symtomerne tog de jo ikke livet af dig sidste gang. Så det gør de heller ikke nu. et hjerteanfald burdte være så smertefuldt, at man ikke er i tvivl ( lægens ord ) og er du alligvel itvivl så ring evt til vagtlægen og beskriv dine symtomer.
psykologen gav mig også en anden metode : når angsten kommer gå evt. til et vindue ( frisk luft ) tryk tommel og langefinger hårdt sammen og sig til dig selv: " jeg har kontrollen " jeg troede det var løgn da hun sagde det. Men det hjælper faktisk lidt :D når man er bange for at dø går man jo i panik og mister kontrollen over sig selv :roll: den skal man så lige tage tilbage igen ( håber du kan bruge det )
Hvilken undersøgelser har du været igennem
Ved du hvorfor du har fået grenblok. jeg undres nemlig overe at jeg i 2007 fik fortaget et normalt ekg - men jeg ved ikke hvad der er gået galt og det ved lægerne vist heller ikke.
Skal ind den 14 april ( gentofte hospital ) og have lavet den undersøgelse hvor de skære op ind til kranspulsåren ( i lysken ) og kigger ind i hjertet. har du været til den undersøgelse.
KNUS OG TANKER karina
Hej Karina
Ville lige høre hvordan det gik idag... ?? Er selv nyopdaget med grenblok.... og bekymre mig en del om hvad fremtiden bringer..

Mvh Michael

Besvar