Kan det være hendes høje blodtryk der slider på hjertet?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
mor til tre guldbørn
Geografisk sted: nordjylland

Kan det være hendes høje blodtryk der slider på hjertet?

Indlæg af mor til tre guldbørn » 27 nov 2009 22:09

............på længere sigt? er det mon det hun mener????

Teresa

Indlæg af Teresa » 27 nov 2009 22:11

Sagtens... DÉT er der ihvertfald ingen tvivl om at dét skader hjertet på længere sigt...

mor til tre guldbørn
Geografisk sted: nordjylland

ja i hvert fald uden medicin

Indlæg af mor til tre guldbørn » 27 nov 2009 22:16

Har du også løb med ekstraslag? hjerte i galop? sådanne anfald har jeg i stressede perioder et par gange om året? Har i fået Holter montering???

Teresa

Indlæg af Teresa » 27 nov 2009 22:24

Ja... jeg kan godt få sådan ligesomom hjertet går amok i fx 5-10 sek... meget ubehageligt og man føler man ikke kan trække vejret imens.... Det føles som om hjertet ryster...

Derudover har jeg i perioder ekstra mange ekstraslag... nogle gange er det sådan hér i mange timer ad gangen:

3 ekstraslag.... 2 normale slag... 7 ekstraslag ... 1 normalt slag... 4 ekstraslag... osv...

Dét gør at man ingenting kan... ikke engang sove.. :-( havde det engang sådan KONSTANT i 3 mdr i træk :-(

Jeg har fået taget 4 alm EKG... 2 EKG på skadestuen.... 1 stk 24-timers EKG... og MANGE gange har lægen bare lyttet på mig..... 3 læger har jeg set... ikke med vilje, men hvis min egen læge var syg, måtte jeg gå til en anden...

Jeg har fået det samme at vide hver gang...

Det er normalt.
Det forværres af stress og angst.
Det forværres af hyperventilering og spænding i skuldre/nakke....

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 27 nov 2009 22:34

Alle har ekstra systoler og de er ikke farlige , dette er videnskabeligt bevist gang på gang...

Højt blodtryk kan på længere sigt skade hjertet, angst har aldrig givet anledning til øget forekomster af blodpropper eller hjerteanfald :wink:

Men selvfølgelig er det ikke sundt at gå og være mega angst i mange år, det slider på kroppen i og med det jo er stress hormoner der bliver lukket ud hele tiden og kroppen dermed arb på højtryk, men hovedårsagen er i de fleste tilfælde forhøjet blodtryk.

Jeg lider selv af det, og i perioder med stress fræser mit hjerte derud af og springer over hist og her i gallop, -og somme tider føles det som om det går i stå for derefter at sende jeg ved ikke hvor mange slag afsted på en gang ..... :lol: Jeg fik lavet ekg for 4 år siden, ellers har jeg ikke fået undersøgt hjertet.

Der var en periode hvor jeg havde rigtig meget angst og mange anfald, der kunne jeg slet ikke lade være at fokusere på de ekstraslag og det resulterede bare i at jeg følte jeg havde dem i døgndrift. Nu hvor jeg ikke skænker dem en tanke mere- ja så opstår de sjældent.

mv26
Geografisk sted: 7200 Griindsted

Indlæg af mv26 » 04 dec 2009 19:30

hej:) ja det er selve angsten der slider på kroppen, fx med et højt blodtryk! synes det går skide ondt med de ekstra slag. lægen sagde det er fordi hjertet ligesom ligger i en slimsæk, der så skubber den ud på siden af sækken når den hopper for meget, det er det der stikker. gør jeres også ONDT??

Teresa

Indlæg af Teresa » 04 dec 2009 22:00

Jeg har flere forskellige slangs ekstraslag.... nogle af dem gør ondt.... nogle føles meget hårde andre meget lette...

Martina1988

Re: Kan det være hendes høje blodtryk der slider på hjertet?

Indlæg af Martina1988 » 10 jan 2019 12:45

Kære alle jer, der skriver her i tråden.
Jeg har er spørgsmål til jeres måde at mærke ekstra systolerne på... Hjertet slår helt normalt, for så at holde en mindre pause, for så at slå hårdt tilbage... Er det også sådan i føler det? Andre gange kan det mærkes anderledes, men det er ovenstående som jeg finder ekstremt ubehageligt!
Jeg takker for at måtte læse med i jeres hudærlige beskrivelser!
God dag til alle

Besvar