Erfaring med Sertralin

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
Helle Vangsgaard

Erfaring med Sertralin

Indlæg af Helle Vangsgaard » 18 apr 2019 17:26

Hej.

Jeg har fået 25 mg Sertralin i 5 dage og har det virkelig skidt. Har nu ligget i sengen i 4 dage og kan i dag ikke sidde op pga kvalme + svimmel..

Har andre prøvet dette og hvad gjorde i???

Mine symptomer er:

Kvalme (har ikke spist i 3 dage)
Svimmel
Kroppen sitre over det hele
Mavesmerter
Ryster

Pips

Re: Erfaring med Sertralin

Indlæg af Pips » 26 apr 2019 12:06

Hej,

Jeg er lige startet på sertralin 25 Mg og har det som dig 😢

Helle Vangsgaard

Indlæg af Helle Vangsgaard » 26 apr 2019 12:38

Det er virkelig hårdt. Jeg talte med en psykiater i går, og hun fortalte, at man på Sertralin kan have det meget dårligt i 4-6 dage, så skal bivirkningerne begynde og aftage lige så stille.

Jeg tog dem i 11 dage og mine bivirkninger blev bare værre og værre, så psykiateren mente jeg ikke kunne tåle pillerne. og jeg stoppede derfor i går med pillerne.

Håber du klarer dig igennem det. Vi tager dem jo, fordi vi har brug for deres virkning.

Tanker til dig.

Pips

Indlæg af Pips » 26 apr 2019 14:17

Jeg har været på dem før for 4 år siden. Der havde jeg også mange bivirkninger.

Skal du så have noget andet medicin?

Jeg håber også du får det bedre.
Jeg har tidligere været virkelig langt ude med angsten, så men psykolog og læge mente jeg skulle starte nu.

Men jeg hader godt nok de bivirkninger, det er svært at være der for familien når man har det skidt😏

Helle Vangsgaard

Indlæg af Helle Vangsgaard » 26 apr 2019 14:28

Hejsa 😃

Sender dig så mange tanker, for ved hvordan du har det lige nu ❤️

Kan du huske fra sidst hvor lang tid dine bivirkninger varede... en uge måske?

Det er mere for, hvis man kan sætte et mål for sig selv og tælle dage ned kan der hjælpe.

Jeg synes også det var super hårdt ikke og kunne være der for familien, men det hjalp og tale med dem om det, og give dem håb og tanker omkring det var fordi jeg skulle få det bedre ❤️ Men forstår dine tanker omkring det.

Ja, jeg skal på andet medicin med hjælp fra en psykiater. Skal besøge ham første gang på mandag 😃

Jeg er ked af at høre du også har haft og har meget angst. Jeg selv har også meget angst udløst af en længere stress periode, og det går desværre den forkert vej... angsten vokser, hvilket jeg ikke ønsker den skal 😃

Du må meget gerne skrive med mig hvis du har lyst, vi skal bakke hinanden op, og tro på sammen, at alt nok skal blive godt ❤️

Pips

Indlæg af Pips » 26 apr 2019 15:09

Jeg vil meget gerne skrive sammen❤️

Det er ikke noget man ønske for andre, men alligevel rart at vide man ikke er den eneste😏

Jeg kan desværre ikke sammenligne det med sidst for der var mit angst niveau så skrækkeligt højt, at jeg ingenting kunne. Det tog mig en måned bare at komme uden for en dør, så vidt jeg husker.

Men jeg fik det bedre stille roligt☺️❤️

Helle Vangsgaard

Indlæg af Helle Vangsgaard » 26 apr 2019 15:30

Ja, det er nemlig rart og skrive med nogle, der ved hvad det drejer sig som ❤️

Det er vigtigt og have fokus på, du kunne tåle pillerne sidst og det kan du også denne gang.

Hvornår er du startet med dem?

Noget der hjalp lidt på mig var og drikke rigtig Coca cola og drikke the jeg selv lavede med stykker af frisk ingefær (det tog kvalmen lidt), måske disse ting også kan hjælpe dig.

Kender godt det med slem angst. Jeg har ikke kunne tage nogle steder i 3 måneder. Jeg kan gå med min hund på gode dage, men handle og hygge med familien feks nede i byen kan jeg ikke. Det er SÅ urationelt for hvad skal der ske.... men alligevel er der noget der stopper mig...

Sender dig masser af gode tanker ❤️

Pips

Indlæg af Pips » 26 apr 2019 19:38

Jeg har haft det skidt i næsten 3 mdr. Det startede med ferie også tror jeg kroppen kunne mærke den var stresset og startede angsten.

Jeg har kun været på sertralin i 2 dage, så det er helt i opstarten. Min angst har i dag sat sig som klumper i halsen og jeg føler jeg bliver kvalt, hvis det giver mening?
Har du fået det bedre med hensyn til bivirkninger siden du stoppede pillerne?

❤️❤️

Helle Vangsgaard

Indlæg af Helle Vangsgaard » 26 apr 2019 20:35

Hej ❤️

Åhhh, det lyder næsten ligesom mig... Er det måske startet med stress og så holder du ferie og slapper af, så kan alt mærkes, både stress og angst 😢😢

Føler sådan med dig ❤️

Angsten har så mange ansigter og den fornemmelse af halsen der snører sig sammen er så ubehagelig. Kan du på nogen måde fortælle dine tanker og din krop at sandheden er, at det er tanker og ikke virkeligheden.... ved godt det er SÅ svært... Tror også den fornemmelse du har kan være spændinger fra hals og nakke, fordi man spænder når man har bivirkningerne.

Jeg synes jeg har fået det lidt bedre fysisk i dag efter af være stoppet, har kunnet spise mere mad, end jeg har kunnet de sidste 11 dage. Men angsten fylder meget efter at være stoppet, for ønskede så meget den virkning pillerne kunne give, og det får jeg ikke nu...

Som psykiatereren jeg talte med sagde, at ved langt de fleste begynder bivirkningerne ligeså stille og aftale efter 4-6 dage, så kan du dag for dag mærke bedring... det betyder at i starten af næste uge måske tirsdag vil det vende lige så stille... kan det holde modet oppe 💜

Jeg sender dig så mange tanker og masser af energi, og håber og tror dine bivirkninger hurtigt aftager ❤️

Pips

Indlæg af Pips » 27 apr 2019 18:51

Jeg kan så meget godt forstå det er ærgerligt, være startet og holdt ud så længe for, så at måtte stoppe.
Jeg håber ikke du får så mange bivirkninger af de næste😘

Jeg vågnede og fik et stort angst anfald. Jeg tør stadig ikke tage op og handle eller noget andet.

Går kun tur med hunden, men det er også en slags eksponering, da jeg tit møder nogen jeg kender.☺️

Når jeg har angst rører jeg ikke sukker eller noget usundt, ved ikke hvorfor, men jeg tror det er fordi jeg er bange for at få det skidt. Kender du til det?

Helle Vangsgaard

Indlæg af Helle Vangsgaard » 27 apr 2019 21:09

Hej 🌸

Det lyder som om det var en hård morgen med angst 😬

Pillerne kan de første dage skabe mere angst, håber så meget at du snart kan mærke en lille effekt af dem...

Jeg prøvede og have fokus på hvilken effekt pillerne skal give.... tænk når de virker, så er din angst mindre og din krop og dit hoved mere roligt.

Det kan være svært og have fokus på nu, men hvis du bare ind i mellem kan have det fokus, kan det skabe lidt gejst 😃

Sejt du kan gå med hunden... det kræver vilje, så det har du.

Jeg kan heller ikke handle, men jeg er sikker på, at pillerne vil give dig energi og overskud til det igen 😃

Jeg håber virkelig også jeg får andre piller, har præcis brug for effekten af dem, til at kommer videre i livet😃😃

Jeg har ikke rigtig noget jeg ikke spiser, drikker dog ikke kaffe pga koffein.

Håber dine bivirkninger har været til af holde ud i dag 😃

Pips

Indlæg af Pips » 30 apr 2019 16:03

Nogengange syntes jeg det går bedre og andre gange kan jeg bare slet ikke overskue, at have det sådan her.

Jeg tænke om du er med i den facebook gruppe angstforum. Jeg har lige skrevet derinde hertil morgen.
Måske jeg kunne tilføje dig, så vi kunne skrive den vej over?

Besvar