Oxapax

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
annekir

Oxapax

Indlæg af annekir » 19 apr 2016 09:26

Hej

Jeg har gennem den sidste uge haft en forværring af min sygdomsangst (har haft perioder med sygdomsangst lignende symptomer i snårt 3 1/2 årt), hvor jeg har fået udtalte panikanfald og ikke har kunne sove, da jeg var overbevist om at jeg skulle dø (har bihulebetændese, men "min angst" tror det er en hjernetumor :roll: ). Jeg har snakket med min læge om det, og skal til følgende samtaler og fik udleveret nogle oxapax, som jeg kunne tage, hvis min angst kom fuldstændig ud af kontrol. Tog en halv oxapax i går ved 21-tiden og i starten virkede det fint, jeg var stadig bekymret, men den direkte akutte dødsfølelse forsvandt og jeg blev ligegald. Gik i seng pga. døsighed ved 22-tiden. Jeg vågner så 00.15 og føler nogle af de symptomer der har udløst min angst. Da jeg går op på toilettet føler jeg at mine ben bliver lamme, min arm er lam og at jeg ikke kan synke. Det ender i det slemmeste angstanfald jeg nogensinde har haft med rystelser/kramper over hele kroppen, hovedpine, kvalme, synkebesvær og (i følge mine forældre) hyperventilation. Efter en halv time falder jeg til ro, og får mine forældre overbevist om at vi skal ringe til vagtlægen, der så tilbyder at sende en læge ud for at snakke om min angst, og som ikke umiddelbart kan identificere nogen fysisk sygdom og siger at der ikke er grund til mistanke om hjernetumer etc.. Mit spørgsmål er om andre har haft samme oplevelse og om oxapax i nogle tilfælde kan forværre angsten? Eller om jeg bare kan have reageret på den angst jeg tog oxapaxen for senere? Hvis nogle har erfaringer med medikamentet vil jeg gerne høre om dem, da jeg nu er blevet lidt utryg ved at tage det.

DanielX

Re: Oxapax

Indlæg af DanielX » 09 nov 2017 13:42

Det lyder meget normalt det du oplevede.

Jeg har prøvet det samme med kun at spise en halv pille og så blive "straffet" i løbet af natten med tilsvarende oplevelse.

Det er længe siden du oprettede dette indlæg, så du har sikkert fået besked på anden vis i mellemtiden, men for andre vil jeg anbefale at tage en hel pille og skulle du vågne med angst i løbet af natten så tag en halv/en hel ekstra. Det tager ca 20 minutter før virkningen begynder at kunne mærkes.

I øvrigt, prøve en gang psykoterapi - det virker bedre end Oxapax og psykologer ;-)

Besvar