CBD olie - leder efter folk med erfaring

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.

CBD olie - leder efter folk med erfaring

Indlægaf Lars Mogensen » 26 jul 2016 14:32

Kære medlidende,

Jeg er ny her på dette forum, så først og fremmest hedder jeg Lars og jeg lider af angst og stress. Jeg blev i dag kontaktet af en behandler (ægtefælle til min moster), som talte varmt om CBD olie. Jeg har nu læst lidt om det, og det er gået op for mig, at der er tale om cannabis - men i en form for olie, som bliver trukket ud af planterne. Jeg har endvidere læst mig frem til, at det skulle have antipsykotiske egenskaber, men indtil videre ikke fundet noget klinisk dokumentation for samme. Desuden er det ret pebret, men det kender vi alle til... Sagen er den, at jeg umuligt får tilskud til købet og sygesikringen dækker ingenting. Ergo synes jeg at behandlingsmetoden ville være i overkanten til hvad jeg vil betale - for at sige det mildt. Men omvendt er det alle pengene værd og mere til, hvis jeg kan få det bedre. Se mere om CBD olie her: http://cannabisshop.dk/cbd-olie/. Og de skriver bare lige for en god ordens skyld, at det er lovligt. Det er vist en slags medicinsk cannabis, som jeg forstår det.

Jeg har lige søgt på hele forummet her - og CBD er aldrig blevet nævnt? Så jeg vil gerne vide, om det er mig, der er helt ude i hamp markerne - eller om der er nogen her, der har erfaring med disse olier og i så fald ønsker at fortælle omkring fordelene og ulemperne ved brug. Hjemmesiden skriver intet om dosering, bivirkninger mv. så det er jeg også interesseret i at vide mere om. Jeg ved det er en varm kartoffel ift. Christiania osv, men dette er ikke et debat oplæg. Jeg ønsker blot at høre jer ad omkring jeres erfaringer med CBD.

Mange tak!

/Lars Mogensen
Lars Mogensen

Re: CBD olie - leder efter folk med erfaring

Indlægaf MartinCA » 26 sep 2017 19:31

Hej Lars, du kan evt hoppe ind og kigge på http://lovlig-cannabis.dk/cbd-olie-mod-angst/ , samt findes utallige Facebooksider, hvor emnet hyppigt bliver diskuteret.

Mvh Martin
MartinCA

Tilbage til Medicin