Sygdomsangst hypokonder

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
PernilleBeuchert

Sygdomsangst hypokonder

Indlæg af PernilleBeuchert » 25 apr 2019 17:00

Hej.

Lægerne påstår jeg har sygdomsangst med hypokondertilstand ...

Mit begyndte med muskel smerter mellem mine skuldreblade i september 2016 og begyndte og give smerter og ømhed i nakken. Og med jag ud i arme. Og snurren i kind i april 2017 sådan en gang imellem.

Og prøvede kiropraktor og fysterapeut og akupunktør i 2016/2017. Men det hjalp ikke på mine smerter. Og den dag idag er det bare værre.

Og i september 2017 var det der hver eneste dag. Med det snurren i kinder ved mund og pande. Og skifter fra side til side.

Og fået en mr skanning af nakken i september 2017 som var normal der. Og mr skanning af hjernen i marts 2018 som
Os var normal sagde de ...

Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu.

Jeg frygter sådan at jeg får en blodprop i hjernen.

Og af og til i perioder har jeg sådan jeg siger nogle enkelte ord forkert i en sætning og så tror jeg det er en blodprop..

Og svimmelhed periodevis osse.

Tror i der er noget fysisk galt ? Eller lyder det som noget angst ?

Jeg har symptomer hver dag .
Og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det...

Er der noget der vil kunne hjælpe mig ?
Jeg tåler ikke angst medicinen. Og har været ved lokal psykiatrien Odense og fået psykoterapi. Men det har bare ikke hjulpet på mine tanker eller symptomerne jeg mærker i min krop.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Er begyndt og tage lidt kosttilskud , og rosenrod for at se om det kan hjælpe lidt.

Mvh

Pernille Beuchert Therkelsen

Dittemadsen42

Re: Sygdomsangst hypokonder

Indlæg af Dittemadsen42 » 28 apr 2019 12:31

Hej Pernille
Dine tanker lyder angste og det sætter en respons gang i kroppen.
Jeg har haft belastet mig selv med et følelsesmæssigt dilemma i mit liv, med for meget run på arbejdet og været hård ved mig selv psykisk. Jeg har også slåset med angste tanker lige så længe jeg kan huske, men tillagde dem ikke det store, da jeg ikke har kendt andet.

Men alt det til sammen gør at jeg er sygemeldt med rungen i ørene, sløret syn, sovende/snurrende fornemmelser skiftevis overalt i min krop, nogle gange hele kroppen. Værst når tunge og tænder sov 😱 og da disse symptomer kom, var det som at hælde benzin på bålet 🙈

Angste tanker stresser kroppen, men det lyder som om din krop har været stresset længe pg lidt som min, begynder at blive belastet
Jeg har haft enorm meget glæde af sds massage samt tankefeltsterapi. Jeg har også haft glæde af at banke fødderne sammen i 20 min 2 gange om dagen og så banke blidt med hænderne der hvor mine symptomer er - ved mine øre, imens. Det dejlige ved de alternative behandlere er, at de ser sygdom og symptomer anderledes, lidt mere som kroppens sprog i stedet for at se det som egentlig sygdom og det har været godt for mig, for jeg er super dygtig til at finde sygdom og symptomer 👌😊

Jeg håber du finder din vej igennem det, men for mig, lyder det som om at din krop prøver at fortælle dig at den er belastet

Jeg håber mit svar kan give dig lidt ro ❤

Besvar