Socialfobi

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

Socialfobi

Indlægaf Salyla » 11 aug 2015 19:37

Hej til jer det eventuelt måtte læse dette.

Jeg har længe lidt under socialfobi, men har kunnet kontrollere det.
Det skal siges at jeg er en 26.årig pige og pt. går jeg på handelgymnasiet. Jeg har forinden sommerferien kunnet kontrollere mine anfald i mere eller mindre alle tilfælde, men siden maj har jeg ikke været i stand til at kontrollere tingenes gang mere. Jeg har netop i dag været ved lægen, og skal nu i intensiv behandling.

Jeg håber på at der er nogle herinde, der vil være i stand til at dele erfaringer og eventuelt udveksle mails. Mange siger at de forstår hvad man går igennem, men jeg har brug for en der faktisk forstår den smerte som jeg nu må gennemgå.

Mvh. En bedrøvet sjæl
Salyla

Re: Socialfobi

Indlægaf Peterb » 16 sep 2015 14:09

Hej Salyla.

Er ny på sidan og letar efter nya bekantskaper att dela erfarenheter och råd med som precis som jag också lider av social fobi.
Er 32 år och pluggar mitt andra år på uni till läkare vilket är en kæmpeutmaning för att uttrycka det milt. Har lidit av social fobi sedan jag var 22-23, så hela mitt vuxna liv praktiskt taget.

Det var lite om mig, er som sagt ny här så är inte helt säker på den korrekte etiketten men vill gärna utvecksla erfarenheter och råd med dig om du har lust.

Mvh,
Peter
Peterb

Re: Socialfobi

Indlægaf Jonathan Due » 27 apr 2017 11:46

Jeg er en fyr på 28 og har haft social fobi så længe jeg kan huske. Det varierer hvor slemt det er, men det er aldrig helt godt og i perioder kan jeg ikke være i nærheden af folk, uden at skulle bruge al min energi på at "holde mig samlet". Det eneste der for alvor har hjulpet for mig er samtaler med en psykolog og så en lydbog, jeg fik af min farmor for et par år siden. Var godt nok rimelig kritisk over den lydbog, men den gav mig lidt samme følelse af ro som når jeg havde været ved psykologen. den kan findes her http://mindly.dk/angst-og-fobi/overvind-din-social-fobi-bekaemp-social-angst-mp3, hvis nogen er interesseret... Blev i hvert fald positivt overrasket over virkningen, men det var også en meget dårlig periode, så følte ikke rigtig at jeg havde noget at miste. Håber det evt. kan hjælpe nogle af jer andre
Jonathan Due

Tilbage til Socialfobi