personlig udvikling

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

personlig udvikling

Indlægaf kim henrik » 23 apr 2014 17:23

Hvis du lider af social angst, vil jeg forslå du besøger din læge og får målt dit niveau af B12 vitamin.

Hvis du vil vide hvorfor, så spørg mig på denne tråd.

En anden mulighed er personlig udvikling.

En god måde at kickstarte personlig udvikling på, er med en 30 dages udfordring.
Det virker, fordi en hvilken som helst ny oplevelse udvider din personlige horisont.

Desuden vil jeg foreslå at du siger 'hej' hver eneste gang muligheden opstår. Det er bare ét ord.
Om du så skal vifte med armene og hoppe for at få en bekendts opmærksomhed på afstand, så gør det.

Hvis du vil have en 30 dages udfordring, så har jeg uploaded en her: 30dagesudfordring.webnode.com
Det er ikke en link, så du er nødt til at copy/paste til adresselinien.

Kh Tim
kim henrik

Re: personlig udvikling

Indlægaf impresa83 » 23 apr 2014 22:41

Hej kim.
Hvad mener du med b12 vitamin, og er det noget som du er selv tjekket for.

Hvis du gider, kan du fortælle lidt om det, og måske lidt om dig selv, og hvad det var som fik dig opmærksom på, at få målt dit niveau
impresa83

Indlægaf kim henrik » 24 apr 2014 19:16

Jeg lider af adhd, og har altid kæmpet med social angst.

I et forsøg på at få det bedre, har jeg læst en hav af bøger og blogs om adhd.

En af de ting jeg har lært en masse om, er b12 vitamin mangel, hvorfor det opstår,
hvorfor det kan føre til blandt andet social angst,
og hvorfor læger som regel ikke opdager b12 vitamin mangel.

Hvis du uden at vide har lidt af b12 vitamin mangel, kan evt. symptomer indebære problemer med at fokusere,
koncentrere sig i længere tid af gangen, og social angst.

Der er som regel også en række andre symptomer, som anæmi, sommetider motoriske problemer, ect.

Sommetider er det eneste problem i forbindelse med b12 vitamin mangel, social angst.
Dette betyder ikke, at det ikke er en alvorligt problem, eftersom det er et symptom på en mild form for hjerneskade!

Man skal ikke regne med at ens læge ved ret meget om det. Spørg mig ikke hvorfor det er sådan, for jeg ved det ikke,
jeg har ganske enkelt konstateret at det er sådan det forholder sig.

Bed din læge om at få målt dit niveau af b12 vitamin.
Hvis det er for lavt, vil lægen behandle dig med indsprøjtninger.

Forbedringer kan mærkes inden for en perioder der strækker sig fra 2-12 måneder.

Vh Kim
kim henrik

Indlægaf impresa83 » 25 apr 2014 21:52

Hej Kim

Jeg har prøvet at sendt dig en privat besked, men jeg får det ikke til at virke??
impresa83

Indlægaf kim henrik » 25 apr 2014 22:35

Jeg har ikke fået en privat besked...
kim henrik

Indlægaf Jonathan Due » 27 apr 2017 11:55

For mig var det kun psykolog og den her lydbog, der har hjuplet http://mindly.dk/angst-og-fobi/overvind-din-social-fobi-bekaemp-social-angst-mp3
Bruger den stadig og føler at den hjælper mig, selvom jeg ikke er så god til at udvikle mig... mangler simpelthen energi.
Har også prøvet nogle af deres andre bøger, og de virker generelt ret godt for mig (havde bl.a. paniske anfald i en periode hvor jeg også brugte en lydbog fra dem). Det er lidt som om man har en slags "ven" der lige kan træde til, når man bruger den synes jeg. det er lidt svært at forklare, men det virker i hvert fald for mig
Jonathan Due

Tilbage til Socialfobi