Hvad skal jeg gøre ??

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

Hvad skal jeg gøre ??

Indlægaf Krisser » 09 jul 2013 08:59

-jeg er ny her inde, og har aldrig prøvet at oprette et indlæg nogen steder før, men benytter mig meget af at se andres indlæg, så nu vil jeg prøve selv at oprette et da jeg ikke kan finde svar andre steder.
Jeg har social forbi, det har jeg haft siden jeg var 15 år ( er 23 år nu ). Jeg har siden mine 15 år, startet på uddannelser som jeg er droppet ud af igen fordi jeg ikke kunne overskue det, har haft jobs jeg er blevet fyret fra fordi jeg meldte mig syg rigtig ofte, og har nu været i kontanthjælps systemet on/off siden jeg var 18 år. Jeg er nu sygemeldt fra at være jobsøgende kontanthjælpsmodtager. Min økonomi er ikke særlig god, da jeg jo modtager kontanthjælp. Jeg er henvist til psykologhjælp med speciale i social forbi fra min egen læge, men der er jo en egen betaling alligevel som jeg ikke har råd til. som kontanthjælpsmodtager kan man søge om hjælp til egenbetaling, men der er jeg blevet afvist fra fordi at forsikringer, licens og gæld ikke medregnes i deres vurdering. Og min sagsbehandler hun siger at de ikke kan hjælpe med behandlings tilbud og jeg bare må være sygmeldt til jeg får det bedre. Jeg har bare utrolig svært ved at se hvordan det skal blive bedre uden nogen form for behandling. og jeg er efterhånden ved at være rigtig træt af at sidde fast i systemet og blive forsørget af det offentlige. Mit spørgsmål lyder så på om der er nogen af jer der har været på kontanthjælp og ved om jeg kan søge hjælp andre steder, eller hvad jeg skal gøre i min situation ?
Krisser

Re: Hvad skal jeg gøre ??

Indlægaf jennie » 09 jul 2013 11:50

Hejsa.. selv om systemet er til for at hjælpe så hjælper de ik en skid. Sender bare en hjem igen..man er nød til at banke meget hårdt i bordet..så de forstår det..de kan godt henvise dig til diverse terapiforløb hvis de har lyst.. eller fobiskolen som jeg kun har hørt godt om..få din læge til at skrive at du skal have et eller andet terapi..udover det så kan du søge legater..man skriver sin historie til en fond også hvis man er heldig giver de et par tusinde til dig selv eller terapi..:) håber det hjalp lidt..og hvis kommunen siger du bare skal være sygemeldt så siger du nej går ik før jeg får noget terapi..
jennie

Tilbage til Socialfobi