Aktivitet

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

Aktivitet

Indlægaf Villa » 15 apr 2013 13:12

Jeg har været herinde før for nogle år siden. Mit liv har været et liv hvor angsten indimellem har fyldt for meget. Det kan den stadig gøre desværre. Men jeg har forsøgt at læse om det. Forsøgt at gøre noget ved det. Når jeg sådan ind imellem har kigget indenfor på det her site undre det mig hvorfor ikke flere bruger forumet til det det er. Skriv om hvordan du har det. Giv respons hvis nogen skriver hvor skidt det ser ud lige pt. For har man haft angst er der ikke noget værre end at sidde tilbage og føle sig forkert. Vi er jo mange der på en eller anden måde er og har været ramt af angst. Skal gerne indrømme at jeg ikke ønsker det skal ske for min værste fjende. Intet er mere uudholdeligt mens angsten står på. Men endnu værre er at gå med det alene. Måske er jeg forkert på den. Men jeg har skrevet en del på et andet forum hvor det er helt andre problemer. Dog er der mange der som et eller andet sted også er eller har været ramt af angsten.

Ønsker alle en god mandag..
Villa

Re: Aktivitet

Indlægaf vava » 21 maj 2013 23:33

Jeg er helt enig. Jeg ville ønske der kom mere liv i forummet herinde, det tror jeg at mange, inklusiv mig selv, kunne have gavn af.

Men når man har det skidt, er det endnu sværere at få det sagt.
Jeg skrev lidt herinde for nogle år siden, da angsten fyldte rigtig meget i mit liv. Den er der stadig uden at den overskygger mit liv på samme måde som før. Jeg synes det ville være rigtig rart at skrive mere om det herinde, høre om andre menneskers "overlevelsesstrategier" og selvfølgelig også at man kan skrive når det hele føles håbløst.

Jeg lever et liv der på overfladen ser helt normalt ud, men jeg tænker og gør en hel masse ting for at holde angsten ud. Bl. a. den bygning jeg færdes i dagligt, hvor kantinen ligger på øverste etage og jeg bliver nødt til at gå tæt langs væggen for ikke at kunne se ned i trappeskakten. Jeg får den her følelse af at ikke kunne stole på mig selv- om jeg kunne finde på at hoppe ned, ledsaget af følelserne og billederne i hovedet af, hvordan det ville være. Det er ikke særlig behageligt.
Jeg kan køre bil, men kun på landevejen og jeg har det meget svært ved at overhale andre biler. Hvis jeg laver en overhaling, hænder det, at jeg må bremse ned, lige når jeg kommer op på siden af den anden bil- det er altid der angsten og svimmelheden kommer. Nogle gange tvinger jeg mig selv til at gennemføre overhalingen, men det er et scenarie, der bare har låst sig fast- det bliver ikke nævneværdigt bedre.

Et par af mine "issues"
De bedste hilsner
vava

Re: Aktivitet

Indlægaf Villa » 09 jun 2013 14:30

Ja det er virkeligt ubehageligt. Min erfaring er så at jo mere vi får det frem igennem ord og får formidlet vores oplevelser jo nemmere er det at forstå hvorfor vi reagere sådan som vi gør. Vi reagere jo ikke logisk men modsat. Måske vi kunne hjælpe andre og dermed sigselv med de ting vi nu hver især har lykkes med.
Håber på tilbagemelding..
Villa

Tilbage til Socialfobi