Medlem af forening/klub?

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

Medlem af forening/klub?

Indlægaf Wali » 11 jun 2012 22:00

Hej allezusammen,

Jeg går og overvejer hvad jeg kan gøre for at eksponere mig selv en smule, for at give angsten et par klap med en spatel - ville gerne give angsten et klask med en skovl, men jeg har læst man skal eksponere sig en smule af gangen - holde sig under en 10'er på angst skalaen.

Har overvejet at melde mig ind i mange forskellige foreninger og klubber. Vil helt konkret tage ind til Colosseum og få en prøvetime i MMA (kampsport), det var faktisk meningen jeg skulle have været derinde i dag, men kunne ikke få overtalt mig selv, så jeg vil planlægge at tage derind en anden dag, måske i morgen.

Forrige uge begyndte jeg i motions center, og var der faktisk et helt træningsprogram igennem (3 gange). Så havde jeg lige en virkelig dårlig uge hvor jeg var snot umotiveret og ikke kom afsted.

Det er let for mig at tænke og snakke om hvad jeg gerne vil gøre for at komme af med min angst, finde ud af hvordan jeg skal eksponere mig - men motivationen halter virkelig en del til tider.

Jeg tænkte på om i kender til nogen motion/kampsport/fucking madlavning/whatever der er specielt henvendt til folk med angst?

Hvis ikke (kunne ikke lige google mig til noget, andet end nogle af de store fælles arrangementer et par gange om året), hvordan kan man motivere sig selv til at komme afsted til motions center eller kampsport, når tiden er kommet til at skulle afsted og man VIRKELIGT ikke har lyst. Tips, råd og tricks bliver taget imod med kyshånd.

I morgen SKAL jeg bare afsted, også selvom jeg bliver lam i begge ben, så må jeg sku bare kravle på albuerne!
Wali

Tilbage til Socialfobi