Angst, eller bare særlig sensitiv

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Besvar
Nette72

Angst, eller bare særlig sensitiv

Indlæg af Nette72 » 03 jun 2012 15:31

Kære alle.

Prøv at tjekke denne her http://larslolk.dk/2012/05/11/ilse-sand ... -og-angst/

Jeg har været herinde for noget tid siden, hvor jeg havde rigtig mange angst-symptomer, men jeg har fået det meget bedre idag. Og nu, hvor jeg har lært, at jeg er særlig sensitiv, så har jeg lært en hel del om mig selv, og ikke mindst min barndom, hvor jeg altid fik af vide, at jeg var mærkelig, sart og genert. Men nej, det er jeg ikke, jeg er særlig sensitiv. Og nu har jeg så også lært, at mine børn er det. Det har virkelig gjort en del, at jeg er kommet til den konklusion.

15-20% af alle mennesker er særlig sensitiv. Og man kan læse mere på HSP-foreningens hjemmeside (highly sensitive person).

Jeg har stadig angst til tider, men jeg er blevet bedre til at takle det. Jeg bruger mere min logiske sans, når jeg mærker noget i mig selv, og jeg er blevet bedre til at se tiden an.

For to uger siden havde jeg et lille angstanfald, hvor jeg oplevede det, at jeg følte, at der sad noget i halsen, og jeg følte og følte efter, men kunne ikke mærke noget. Jeg har ikke tidligere haft de symptomer på angst, altså det med halsen, så derfor blev jeg bekymret. Men så tog jeg en uge til Mallorca (kunne jo ligesom ikke lade være med at tage afsted, og jeg besluttede med mig selv, at jeg ville gå til lægen efterfølgende), men sjovt nok, så mærkede jeg intet til min hals den uge jeg var væk, og nu, hvor jeg er tilbage, føler jeg heller ikke noget. Så tid er virkelig en god indikator om der er noget galt eller ej. Jeg har ellers haft mange symptomer, som jeg har måtte slås med, og har været ved at give op, men nu føler jeg endelig, at det går fremad.

Jeg håber for jer alle, at I også må få det godt med jeres angst, og ikke mindst en god summer.

Mange hilsner fra Jeanette

Wali

Re: Angst, eller bare særlig sensitiv

Indlæg af Wali » 11 jun 2012 20:49

Tak for at gøre opmærksom på de særlig sensitive :)

Jeg fandt ud af, at jeg også er særligt sensitiv, hvilket hjalp mig til bedre at håndtere angst/kampen mod angst.

Havde tidligere blandet min socialangst og mange "karateristika" fra en særlig sensitiv personlighedstype sammen.

Besvar