Søger andre med social fobi

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Ynot

Re: Søger andre med social fobi

Indlæg af Ynot » 16 jul 2012 20:42

Hej

Jeg er en mand på 31 år. Jeg har nok altid været genert, men i de sidste 10 år har jeg lidt af socialfobi i varieret grad.
Jeg føler stærkest angst/ubehag når folk kommer gående imod mig f.eksempel på fortovet- Jeg ved ikke om andre oplever det samme? Derudover føler jeg mig genert i sociale sammenhænge.
Jeg vil gerne skrive/og evt mødes med ligesindede.
P.t er jeg bosiddende i Hobro, men kan godt komme lidt rundt i landet (nok mest Jylland)

timida

Indlæg af timida » 17 jul 2012 15:32

Jeg er en kvinde på 32 år, gift der bor i Århus. Det er dejligt at der er den slags forum hvor man kan få mulighed af åbne sig med andre . Jeg havde det svært for lang tid og havde ikke været behandlet i en psykolog.Jeg har ikke modet for mange ting selvom jeg har lyst som at købe ind alene, gå i byen,gå en tur.møde nye mennesker. Jeg kunne ikke når mine drømme om en studium.
Selvom mit dansk er ikke godt håber vi kan være i kontakt eller på engelsk.
Det kan være dejlig at høre fra jer :)

Jeg ønsker den bedste for alle!
Timida

nedmedangst

Indlæg af nedmedangst » 25 jul 2012 22:42

Er 41 år, mand og født med social angst. Har altså kæmpet med det hele livet - ud ad til er det nok ikke til at se længere, men tankerne omkring andre mennesker man er sammen med fx. på job, slider på mig - utryghed, bange for deres reaktioner, hvad de tænker o.s.v..

Vil også gerne i kontakt med andre i samme situation - bor i midtjylland. savner egentlig ligesindede at dele oplevelser med. :D

Valle

Indlæg af Valle » 15 aug 2012 13:23

Kære alle sammen
Jeg er mand på 37 som kæmper med social angst, og de problemer som det fører med sig. Det kunne være skønt at mødes med andre der også selv kender til social-angst. Er åben og ligetil at snakke med. Skriv endelig hvis du har lyst til at mødes og er fra storkøbenhavn.

stinak

Indlæg af stinak » 09 okt 2012 09:48

41 årig kvinde søger andre jævnaldrende kvinder i kbh og omegn med socialangst til at dele efaringer med og bruge fritiden /dagtimerne/ weekender sammen til kulturelle oplevelser, div arrangementer, loppemarket, cafebesøg, Håber der er nogle derude som jeg med dette indlæg kan fange deres interesse:)

Mettesmile100

Indlæg af Mettesmile100 » 04 aug 2013 18:33

Hejsa alle sammen.

Jeg er en pige på 31 år der bor ved Aalborg området.
Jeg lider dagligt af angst i mange forskellige sammenhænge. Det påvirker mig meget. Jeg har det svært ved sociale sammenkomster, familie, venner osv. Jeg har en generel tristhed i livet, om fremtiden og et lavt selværd som jeg kæmper med.
Jeg søger nogle skrive venner / veninder som kender til angst.

Håber i findes.

Hilsen Mettesmile

KI
Geografisk sted: Århus

Indlæg af KI » 14 sep 2013 21:10

Hej alle sammen!
Nu er der en del, der har svaret på denne tråd, så tænkte om man evt. kunne lave en lille gruppe ell. lign., hvor vi alle kunne dele erfaringer? Bare en idé :)
I må også meget gerne skrive til mig, skulle I have lyst :)
34, hunkøn, bor i Århus, lider af generaliseret angst og p.t sygemeldt med stress. Har tidligere haft depression(er) og social angst.
Du er velkommen til at tage kontakt :)

Jacob
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Jacob » 21 sep 2013 13:20

Hej KI

Jeg har sendt dig en privat besked.

Vh Jacob :)

kibeso
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af kibeso » 22 sep 2013 20:55

Hej alle sammen...

Jeg er ny herinde, og kan se at der er mange ligesom mig selv søger andre folk
at snakke med som har social forbi.
Jeg er en pige på 31, der kommer fra Nordjylland.
Jeg kæmper selv for tiden med depression, angst og social forbi, hvilken også er
med til at jeg af person er enorm usikker og har et lav selvværd :-(
Sidder tit og føler mig rigtig trist og ensom, da min angst forhindre mig i at gøre så mange
af ting jeg gerne vil, så håber at jeg vil få rigtig meget glæde af det forum og måske lærer
nye mennesker at kende der forstår, og slås med nogle af de samme problemer som mig
selv.

Mvh Kibeso

MWM

Indlæg af MWM » 25 sep 2013 13:19

Også spritny i dette forum.

Hej alle, hvilken lettelse at se (selvom det er en smule egoistisk) at andre er i samme situation som jeg, selvom graden nok varierer :)
Jeg er 27 årig fyr, bosiddende i århusområdet og har altid været mærket af en angst og ængstelighed, jeg synes ligesom mange andre at det kunne være interessant at dele oplevelser erfaringer og generelle tanker med ligesindede.

refusetodance

Indlæg af refusetodance » 01 okt 2013 10:42

Hej derude :D

Jeg er også ny herinde... jeg er 28 år og har døjet med socialfobi hele mit liv tror jeg? Er bare først blevet opmærksom på hvad det var der gjorde mig utryg for godt et år siden.
Jeg har været i kognitiv behandling og føler, at det har hjulpet mig med, at forstå hvorfor jeg har det som jeg har det, men jeg lider stadig utrolig meget i hverdagen og føler mig utrolig ensom fordi jeg ikke rigtig vil/kan snakke med andre om det, da jeg føler, at ingen kan forstå mig medmindre man selv døjer med socialfobi.
SÅ, jeg hopper på vognen og ville meget gerne have nogle at skrive med/evt. ses med over en kop kaffe. Jeg er i KBH området og pige, by the way. Så hvis der er nogle der har lyst til det, så skriv endelig :)

Sandie

NephewFreaak

Indlæg af NephewFreaak » 06 nov 2013 12:41

Hej...
Jeg er også ny her inde..
Jeg lider af angst..
Det kunne være rart at have nogle at skrive med om det. Men starter snart til psykolog (Når jeg ellers kan finde ro til at ringe til en)
Jeg kan ikke mødes med nye mennesker. Men at skrive med dem ville være rart.?!

Ved ikke om det lyder helt tåbeligt.
Jeg er meget genert eller er meget angst jeg ved det ikke rigtigt. JEg lider af social forbi, men det bliver ofte erstattet af panikangst, så jeg flere gange er blevet indlagt grunde krampe anfald, der er udløst af min angst... :/
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved det.???
Jeg kan ikke snakke ordentligt med min læge, da jeg ofte sætter en "SEJ" facade op så jeg bliver lige så hård som, ja.... Jeg kommer til at lyde som en person der har styr på alt... Men egentlig intet??

Mvh. Mig(:

Max5000

Indlæg af Max5000 » 09 nov 2013 23:20

Hej med jer alle sammen... :)

Jeg kom her ind i søgen på nogen at snakke med som har det på samme måde som mig, så dejligt at se at jeg vist endelig er kommet til det rigtige sted...
Jeg har lidt af angst i flere år nu, for mig kom det ud af det blå og forvandlede mig fra en utrolig social person, til en der nu helst holder mig for mig selv.
Jeg kender ikke rigtig nogen der har samme problemer, så har aldrig rigtig kunne fortælle andre om de ting jeg har været igennem, for føler lidt at folk der ikke selv har prøvet det bare ville syntes jeg er tosset... :)

Jeg er en fyr på 27 fra Odense... Så håber at jeg kan finde nogen der er rigtig gode at snakke med.. :)

Mscheelhardt

Indlæg af Mscheelhardt » 10 nov 2013 10:27

Hej Max

Vi kunne da godt skrives lidt hvis det er, selvom det kan blive lidt svært med et fuldtidsarbejde, men jeg vil skrive det jeg nu kan og har tid til. :)

Jeg er selv 27, og fra Vestsjælland af.. jeg kender heller ikke nogen IRL som har samme problem, og det kan godt være svært at skulle holde en facade hele tiden :)

Har du tænkt dig at søge professionel hjælp ?

Du kan jo bare skrive tilbage når du engang kommer online igen ;)

Besvar