Lad os mødes snart!

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

Lad os mødes snart!

Indlægaf Rosalinde » 21 sep 2011 09:49

Kære alle, det har længe været på tale i flere forskellige tråde at vi skulle mødes, og dele vores erfaringer med hinanden. Jeg synes det ville være rigtig godt hvis vi gør noget ved det snart. Jeg ved godt det kan virke ret grænseoverskridende, men tænk på alle fordelene ved det: Her vil vi blive en del af en gruppe der om nogen forstår det der er svært for os hver især. Jeg tænker at vi kunne mødes i det offentlige rum til at starte med, mest for at eksponere vores angst, men herfra bestemmer vi jo helt selv hvordan vi vil gribe det an. Man kunne bruge nogle af gruppeterapiens redskaber, eller man kunne slet og ret bare være sammen, snakke og støtte hinanden. Jeg håber I er friske på det, selv føler jeg mig virkelig ensom lige i øjeblikket, og kunne virkelig godt bruge noget respons fra ligesindede... Lad os hjælpe hinanden, skriv jeres svar i tråden og så prøver vi at planlægge ud fra det.

Kh Rosa 21 år og bosat i København
The greatest thing you will ever learn...
is just to love and be loved in return.
Rosalinde

Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Lad os mødes snart!

Indlægaf Steppelilje » 22 sep 2011 10:16

Hejsa:)

God idé :) Jeg er også meget interesseret i at komme i kontakt med ligesindede, ved dog ikke om jeg er klar på en gruppedate... stejler lidt ved tanken alene:)
Men jeg vil meget gerne i kontakt med et par søde mennesker herinde, som jeg kan dele erfaringer, råd og oplevelser med. Måske maile sammen med til at starte med, jeg vil jo gerne lære jer at kende først, og hvis vi har nogle fælles interesser er jeg (måske) også klar på at tage ud i byen til udstillinger eller koncerter eller noget helt andet.

Jeg er selv en kvinde på 38 fra København og vil umiddelbart helst I kontakt med andre kvinder på min alder (+/- en del år). Det er ikke for at køns-eller aldersdiskriminere, jeg ved bare af erfaring, at jeg relaterer og “connecter” bedre med kvinder på min egen alder, og derved har nemmere ved at åbne op og være mig selv, og det er jo det jeg gerne vil. Jeg savner også nogle veninder at hænge ud med...

Her på forummet er vi er vel alle sammen forskellige typer, forskellige steder i vores liv og i vores processer. Hvad der er grænseoverskridende for én, er ok for en anden, og det kan være svært at gennemskue nogle gange. Så måske kunne man bruge denne tråd til at fortælle lidt om sig selv; hvem man er, hvor man er, hvad man har lyst til at udfordre sig selv med og hvem man gerne vil møde? Og på den måde få kontakt til et par andre som måske er det samme sted. Bare et forslag:)

Jeg er ny her på forummet og nok også I bevidstheden om at jeg har socialfobi, og jeg er så glad for at have fundet det her sted, at læse jeres beretninger og føle at jeg ikke er den eneste der har det sådan. Det er en kæmpe lettelse, og nu har jeg et stort behov for at snakke/maile om det, for første gang nogen sinde.
Jeg har nok vidst, at jeg lider af socialfobi i nogle år, men har ikke set det som et stort problem før nu og har derfor ikke arbejdet så meget med det. Jeg har altid godt kunne li' at være alene og gå mine egne veje, har rejst meget, og betragtede det som en styrke at kunne være alene. Troede at længe, at det bare var en del af min personlighed at være antisocial, for jeg har jo næsten altid haft det sådan.
Det er først nu, jeg tydeligt kan se at det er socialfobi, og jeg kan se, hvor meget angsten har invaderet mit liv og fået mig til at fravælge muligheder, kontakter og venskaber, som jeg faktisk havde lyst til og brug for. Jeg har kæmpet mig gennem en depression. Men nu føler jeg, at jeg er kommet lidt ud på den anden side, har i hvert fald stukket hovedet igennem. Jeg har lyst til at tage kontakt til andre mennesker igen. Og jeg ser mig om efter mine venner og kan ikke rigtigt få øje på dem.

Jeg har virkeligt svært ved at komme i kontakt med andre mennesker, selv om jeg har lyst til det og savner nye venner i mit liv.
Jeg “fryser” når jeg er sammen med fremmede mennesker i sociale sammenhænge, bliver anspændt i hele kroppen og tom i hovedet. Er i en slags osteklokke, ser ikke på andre, hører ikke rigtigt noget. Først efter et stykke tid kan jeg begynde at slappe af, men er stadig langt fra mit “rigtige” selv. Jeg føler alles kritiske øjne på mig og ved at jeg opfører mig underligt og det gør mig endnu mere anspændt. Og sådan kommer man jo ikke nemt i kontakt med andre...
Og det er så frustrerende, fordi jeg ved at jeg kan være sød og sjov og interessant når jeg bare slapper af og tør være mig selv. Især når jeg er sammen med folk jeg kender rigtigt godt og stoler på. Eller en enkelt anden person jeg kan fokusere på. Men i større sociale sammenhænge fryser jeg og går i stå, og folk får tit den modsatte oplevelse af mig, desværre.

Jeg har stadig et par venner og bekendte som jeg tager I byen med en gang imellem, men de er stort set modsat mig, de nyder at være sociale og vil gerne være festens midtpunkt. Og de forstår selvfølgelig ikke hvordan jeg har det, mener at jeg “bare” skal ha' noget mere selvtillid og springe ud i det. Just do it, right?...:) Af og til prøver de at “hjælpe” mig ved at skubbe mig ind midt i grænseoverskridende oplevelser, som at præsentere mig for en gruppe fremmede mennesker og stille mig et direkte spørgsmål, så alle vender sig om og stirrer på mig.

Jeg savner nogle piger der er ligesom mig og forstår hvorfor man nogle gange er nødt til at forlade festen for at trække noget frisk luft og finde noget ro. Hvorfor man ikke kan overskue alle de intense sociale forpligtelser som andre nyder og ikke bare kan begynde at smalltalke med tilfældige mennesker omkring en. Der forstår, hvor overvældende angsten er en gang imellem, og at man ikke bare kan vælge den fra.
Jeg synes, det kunne være så fedt hvis vi kunne hjælpe og støtte hinanden i at komme mere ud, opleve nogle ting sammen og måske møde nogle nogle nye mennesker sammen. Måske nogle fyre:)

Jeg er ret åben overfor steder at tage hen, er dog ikke så meget til klubber og “in” steder, foretrækker afslappede og alternative steder hvor man kan være sig selv og have det tøj på som man har lyst til. For eksempel små hyggelige spillesteder med live musik, hvor folk virkeligt lever sig ind i musikken. Eller udstillinger, teater eller ture ud I naturen. Jeg elsker at opleve nye ting.

I første omgang er det nok en penneven jeg søger, for jeg kan godt se at det her indlæg bliver rigtigt langt, men har virkeligt brug for at skrive om det!:) Så hvis du også har lyst til at snakke, og måske mødes, så send en mail til mig på
steppelilje snabela gmail punktum com
Glæder mig til at høre fra dig...
:D Steppelilje
Steppelilje

Indlægaf Lange » 16 okt 2011 23:33

Lyder som en god idé. Jeg bor godt nok i Kolding. Men det burde da være muligt at løse det problem.
Du må meget gerne skrive hvis du har lyste til at snakke på: morten_lange_knudsen@hotmail.com
Lange

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Sangfuglen » 17 okt 2011 14:57

Jeg er også frisk på at mødes.

Måske skal vi dele det op i landsdele, hvis der er nok fra hver landsdel, der er friske.

Mvh Sanne 20 år, midtjylland
Sangfuglen

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf tobakto » 18 okt 2011 22:36

ER også Frisk på og mødes,, bor i Aarhus
tobakto

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Wali » 01 jun 2012 17:54

er frisk,

28 år, midtjylland
Wali

Indlægaf Fraidspaid » 13 jun 2012 10:41

I'm in!

Men tilsyneladende som en af eneste fra the Kbh-crowd ;-)
Fraidspaid

Indlægaf Blomsterbarn » 14 okt 2012 12:24

Selv om tråden er lidt gammel - prøver jeg alligevel:-) Synes det lyder som en alletiders idé og jeg er også in... bor i Kbh's området :-)
Hedder Anja og er 38 år :-)
Blomsterbarn

Tilbage til Socialfobi