Angst for at starte på job!!

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.

Angst for at starte på job!!

Indlægaf Nina2100 » 29 sep 2017 18:56

Jeg skal snart starte på mit allerførste job. Jeg har aldrig før haft et arbejde, og jeg synes det er enormt angstprovokerende. Der er næsten to uger til, men min mave vender og drejer sig allerede.
Jeg er så angst for at skulle forpligte mig til et job. Normalt når man skal eksponerer sig for angsten, så kan man ligesom se en ende på den ting man skal igennem, men her skal jeg jo arbejde 5 dage om ugen, så der er jo aldrig en ende på det... Jeg er simpelthen så bange for at jeg ikke kan starte alligevel.
Jeg har igennem flere år gået i terapi og jeg er også kommet rigtig langt og kan stort set alt det jeg ikke før turde, men det med at starte på arbejde skræmmer mig bare helt sindssygt.
Hvordan kommer jeg igennem det? Jeg har prøvet vejrtrækningsøvelser og at fokuserer på noget andet end angsten, men intet virker. Jeg forsøger også at sige til mig selv at jeg skal tage én dag af gangen på mit nye job, men jeg ved jo alligevel at jeg skal afsted dagen efter igen.
Det er virkelig mit drømmejob, så jeg vil så ekstremt gerne klare det... Jeg tror ikke jeg kan få et ligeså godt job igen.

Er der andre som er angst for at forpligte sig til et arbejde eller en uddannelse? Og eventuelt nogle tips? :cry:
Nina2100

Re: Angst for at starte på job!!

Indlægaf Mystex » 12 okt 2017 19:16

Jeg ved ikke om du allerede er startet, eller om du overhovedet læser det her.
Men det der har virket bedst for mig, er at udfordre angsten fra dag 1. Hvis man først lader angsten overtage fra starten, så er man godt på skideren. Men det er også vigtigt ikke at lade angsten styre en efter et par dage/uger, for så er det der, det går galt. Det er bare min erfaring :) Men så nemt er det bare ikke! Os der har socialfobi, kender det godt. Krydser fingre for dig, you can do it!

Du må gerne holde os opdateret, er lidt nysgerrig hvordan det er gået/går =)
Mystex

Tilbage til Socialfobi