Angst hver dag.. Vildt utilpas

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Rasm738f

Angst hver dag.. Vildt utilpas

Indlæg af Rasm738f » 25 okt 2018 07:50

Hej angstforeningsforumet.

Jeg hedder Rasmus og er 19 år gammel.
Jeg fik i januar et meget slemt anfald af angst, med diverse symptomer. Bleghed, venstre arm blev stort set lammet, sekunder fra at besvime, hjertebanken osv.
Har aldrig været så skræmt, jeg er 19 år. Og havde aldrig oplevet noget lignende.

Jeg var sikker på jeg var dødsyg. Men er blevet tjekket for stort set alt. Så er så småt begyndt og indse det måske kan være angst. Siden hen fra det første angstanfald, har jeg haft det meget dårligt, hver dag med jævntlige angst anfald. Det resulterede i jeg valgte at tage 3.g om. Hvilket jeg så gør nu, som hjælp er jeg på setralin og psykolog behandling. Hvilket har hjulpet delvist. Jeg for ikke de store angst anfald mere, men har det stadigvæk dårligt hverdag, min venstre arm føles mærkelig, den strammer, syrer osv. Er svimmel konstant, føler jeg mister alt ilt i hovedet. Mærkelig følelse i hals og brystkasse.. Jeg har så svært ved at forstå det, fordi er som sådan ikke angst for noget.

Jeg forsøger mig med skolen så godt jeg kan nu, men det påvirker mig meget at jeg ikke har det godt. Har altid fået gode karaktere og altid mødt op med mindre jeg faktisk var syg.. Så det svært at være bare nogenlunde til stede mentalt i skolen.

Jeg er så forvirret om hvordan jeg formår at blive rask...

Amanda_2018

Re: Angst hver dag.. Vildt utilpas

Indlæg af Amanda_2018 » 01 nov 2018 17:03

Hej Rasmus.

Du er ikke alene. Jeg fik panik-anfald i september måned, hvor det pludseligt kom, og jeg troede at jeg skulle dø.
Det har siden hen taget til, og nu er jeg angst for at få angst-anfald. Der er mange ting/steder jeg gerne vil undgå, men alligevel tager jeg mod til mig og tager i skole, køre bil og tager ud og handler, selvom angsten sidder i mig næsten hele tiden.
Dine symptomer lyder meget som mine, jeg havde dog også kvælnings fornemmelse.
Jeg gik også til lægen, og har været der 4 gange siden september, da jeg følte jeg var dødeligsyg.

- Jeg har indset at jeg har angst, og når jeg får det dårligt i skolen så går jeg ud og trækker vejret (jeg har også fortalt min lærer om det, så han ved hvorfor jeg pludselig går).
Min psykolog har givet mig nogle øvelser med at tælle ned fra 300, eller vippe med fødderne, og det hjælper lidt på at fjerne fokus fra angsten.
Angående at blive rask så tror jeg det er vigtigt at du erkender din tilstand, og måske prøver med noget meditation. Dette har gjort angsten lidt nemmere for mig at håndtere.

Du velkommen til at skrive.
Mvh Amanda

Rasm738f

Re: Angst hver dag.. Vildt utilpas

Indlæg af Rasm738f » 07 nov 2018 23:30

Ja det for jeg også afvide.

Men kan simpelhent ikke overtale mig selv til at tro på, at det "bare" er angst. Altså føler oprigtigt ikke min venstre arm virker mere..
Kan slet ikke få angsten til at hænge sammen, i min situation.

Besvar