Erfaringer med dødsfald i nær familie og angst?!

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
MariaLykke

Erfaringer med dødsfald i nær familie og angst?!

Indlæg af MariaLykke » 01 jul 2014 20:39

Hej derude...

Jeg er nysgerrig på om der er nogle derude der har oplevet et dødsfald i nær familie, samtidig med en periode med angst? Jeg står selv i den situation lige nu og mine følelser går amok... Kan slet ikke skelne hvad der er sorg og hvad der er angst og om der overhovedet er angst, men "bare" sorg... Har haft det fysisk mærkeligt også de sidste par dage. Ør i hovedet og sådan... Håber nogle derude har nogle gode råd til hvad der kan hjælpe mig...

tiger

Re: Erfaringer med dødsfald i nær familie og angst?!

Indlæg af tiger » 05 aug 2014 20:52

Hej.

Ja, det gør jeg. Mistede min mor for snart 3 år siden. Efter et halvt år, hvor jeg ikke havde passet nok på mig selv og bare rendt i byen for at glemme hende fik jeg pludselig vildt meget angst da jeg fik det underligt. Det var starten på sygdoms og dødsangst.

Jeg gik rundt noget tid hvor jeg følte mig ør i hovedet, omtumlet, fjern, svimmel og den slags. Jeg var også meget træt. Det kom meget i perioder.

Jeg har altid haft angst for at rejse uden mine forældre. En form for adskillelsesangst efter jeg blev væk da jeg var 2 år. Det har også sat mig langt tilbage og kan ikke forlade Danmark uden min far, da jeg er bange for at blive syg, besvime, komme galt afsted eller den slags på udlandsture.

Så JA! Angsten kan sagtens blive forværret.

Hvis du har noget konkret at spørge om så sig til....

Besvar