Frygten for at blive sindsyg

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
svaert

Frygten for at blive sindsyg

Indlæg af svaert » 24 maj 2014 22:21

Hej, er ny her, men desværre ikke ny i angsten. Har levet med den i mange år, har været indlagt i 2 uger for nogle år siden, men har klaret livet ok efterfølgende ved hjælp af god terapi og minus medicinering.

Har holdt en lang pause fra min psykolog fordi jeg bildte mig ind, at jeg havde styr på mig og ansten. I samme periode blev jeg så skilt (ikke min beslutning), er den, der primært har vores to fantastiske børn, og i øvrigt startet på en voldsomt krævende uddannelse.

Nu er panikangsten tilbage for fuld udblæsning, forleden lå jeg i fosterstilling og kunne intet styre, to ekstremt voldsomme panikangstanfald der fik mig på randen af sindsyge følte jeg. Har slet ikke kunne styre angsten siden da, og føler jeg balancerer på en knivsæg. Frygten for at blive sindsyg, frygten for at skulle leve på denne her måde resten af mit liv - det føles uudholdeligt i situationen.

Jeg har fået en langt ude bekendt, der er akupunktør, til at åbne hendes klinik for mig i morgen, for at se, om det kan hjælpe. Hun siger, at hun kan påvirke nogle punkter, der kan få mig til at slappe lidt af, berolige hjertet osv. Har I nogle erfaringer med akupunktur? Det skøre :S er så bare, at jeg allerede har begyndende angst ved tanken om, hvad der kan ske... Har aldrig fået akupunktur før, og pisker en stemning op i forhold til, om det måske kan forværre angsten! HOld nu k*** jeg føler mig langt ude.

Nå, er faktisk nogenlunde rolig nu, så vil læne mig tilbage og prøve at nyde et øjebliks indre ro.

Sender masser af gode tanker og håb om lindring til alle jer derude, der kæmper som jeg gør!

migselv

Re: Frygten for at blive sindsyg

Indlæg af migselv » 25 maj 2014 18:58

Har prøvet akupunktur, og det hjalp mig men først efter 2-3 behandling.

Besvar