Sygdomangst + angst for at rejse

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.

Sygdomangst + angst for at rejse

Indlægaf tiger » 16 jan 2014 23:10

Hej alle.

Jeg vil gøre en lang historie kort.

Jeg er en 23 årig studerende fyr, som i bund og grund lever et normalt liv, DOG med panikangst ind i mellem.

Jeg har haft angst siden jeg var omkring 13 år. Den startede med at jeg ikke turde gå i skole og var bange for at der skulle ske mig noget, blive væk, at mine forældre aldrig kom hjem osv. osv. Siden har jeg oplevet meget fremgang.

Idag lider jeg dog stadig af angsten for at der skal ske mig noget (sygdomsangst) kombineret med angsten for at skulle ud at rejse, primært fordi jeg er bange for at der skal ske mig noget og jeg så, er så langt væk hjemmefra. (Jeg tør godt at rejse med min far - min mor døde for nogle år siden)

Min sygdomsangst er meget akut-baseret. Jeg går altså ikke som mange andre hele tiden og tror at jeg har kræft eller lign. (dog kan jeg godt bilde mig det ind, hvis jeg har haft ondt i sted i en længere periode.) Men min angst kommer mere som "Jeg er bange for jeg lige har slugt en hveps, hvis den gemte sig i den dåseøl jeg lige drak" eller "føler mig lidt sløj, er bange for at jeg besvimer eller falder om" .. Jeg kan fx. gå fuldstændig i panik og føle jeg skal til at falde om, hvis jeg ser noget blod i mit spyt. For 5 minutter efter at erfarer at det bare er næseblod som ikke er så kraftigt at det kom ud af næsen. Min panik er altså meget akut "skal jeg ringe 112-agtigt."

Nå. Men selve sygdomsangsten er mega irriterende og plager mig en del, men er til at overkomme i det daglige. Dog tør jeg slet ikke at forlade Danmark uden min far, hvilket gør mig så ked af det. Jeg har så mange gange i mit liv måtte melde afbud til en lejrtur, træningslejr, rejse, skiferie osv. med vennerne. Hvilket i sig selv bare er ØV!

Men i og med jeg snart er færdig med min uddannelse og meget gerne vil have et job hvor man skal lidt rundt og sikkert også på forretningsmøder i udlandet, kan bare komme til at begrænse mig så meget!

Jeg vil så gerne kunne rejse!

Nogle der har nogle råd/kender noget til det/kan anbefale behandlingsmetoder.

Jeg har prøvet hypnose, psykologer, tankefelt terapi, samt noget natur medicin. Psykologer har hjulpet mig rigtig meget sammen med min egen viljestyrke. Men nu her kan jeg bare ikke så ud over angsten!
tiger

Tilbage til Panikangst