Den nye Kontanthjælpsreform har gjort mig syg igen!!

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Camilla87

Den nye Kontanthjælpsreform har gjort mig syg igen!!

Indlæg af Camilla87 » 11 dec 2013 20:07

Hej.
Mit navn er Camilla, jeg er 26 år, og på kontanthjælp.
Jeg har en dreng på snart 5 år, som jeg har hveranden weekend. Jeg er uddannet hundefrisør.

Grunden til at jeg er på kontanthjælp, igen, er fordi jeg valgte at lukke mit eget firma for halvandet år siden. Jeg tjente ikke nok. Og jeg har siden da, trods flittig jobsøgning, ikke kunne få mig et job. Jeg har søgt meget bredt!
Jeg har dog været i Virksomhedspraktik 2 forskellige steder, 6 mdr. det ene sted, 3 mdr. indtil videre hvor jeg er nu, med udsigt til løntilskud, derefter ordinært job.
Jeg kæmper pt en kamp, som så mange andre under 30, med kommunen. Jeg ved dags dato (11-12-13) stadig ikke hvad kommunen afgørelse kommer til at betyde for mig økonomisk! Jeg ved bare at de muligvis ikke vil lade mig komme i løntilskud (ved ikke hvorfor), og at de muligvis tvinger mig i uddannelse pr 1-1-14, og vil dømme mig til såkaldt uddannelseshjælp!!!
Dvs en betydlig nedskæring for mit vedkommende, som jeg ikke kan leve af. Jeg kan dårlig leve af det jeg får nu, og min gæld bliver større og større.

Denne nedskæring vil for mig betyde:

Flytning, igen, da jeg ikke vil kunne betale min husleje.
(Hvor flytter man lige hen? Akutlisterne er over 1 år lange, og indskuddet vil kommunen ikke låne mig, desuden blir vi (kontanthjælpsmodtagere) snart nægtet adgang i diverse boligforeninger, da vi jo er dårlige betalere!)

Færre weekender med min søn, da jeg ikke vil ha råd til transporten.

Ikke mulighed for at blive på det job jeg pt er i (virksomhedspraktik), hvilket jeg allerede har store problemer med at finde penge til transport dertil. De har dog været søde at betale mit månedskort 2 gange nu.