tandlæge besøg

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Hexia

Indlæg af Hexia » 09 feb 2009 20:51

Jeg ryger og drikke kaffe, så jeg får en tandrensning hver gang, og det plejer nu godt nok ikke at gøre ondt.

Men egentlig ville jeg bare sige til lykke. Dejligt for dig at have fået det overstået for denne gang.

x(x)x
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af x(x)x » 09 feb 2009 23:42

Tak =) Er selv afhængig af sodavand, meget syreholdigt slik og sukker i det hele taget, hehe.

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 10 feb 2009 17:27

Har selv lige været til tandlæge i dag. Har været der nogle gange før så jeg er vant til selv stedet. Men det var en anden tandplejer end hende der plejer at foretage mit halvårlige eftersyn, så mine hænder svedte og jeg var nervøs. :?

Havde dog ingen huller eller andet. :)
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

kriztina

Indlæg af kriztina » 10 feb 2009 17:29

puha, det var ikke sjovt idag hos tandlægen. Dog syntes jeg det er værst når det er overstået og hele hovedet nærmest er bedøvet :0(
Det er bare ikke sjovt sådan en gang rodbehandlig. Fik et anfald i tandlæge stolen, men kom i gennem det.
skal tilbage igen torsadg, det er ikke lige lysten der driver mig.

knu kriz

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 10 feb 2009 17:47

Det er godt at rodbehandlingen er overstået. Rodbehandling og at få visdomstænder ud er nok de værste ting at være til tandlægen for.

Jeg husker at anden gang var betydeligt nemmere, end første gang, da alt det mest smertefulde var overstået.

Hos min tandlæge er der en radio i baggrunden så jeg fokuserer på at høre radioen. Det syntes jeg hjælper.

Det er godt man ligger i en behagelig stol hvis nu man skal have et angstanfald hos tandlægen. Endelig er tandlæger kommet langt med bedøvelse så det er ikke så slemt som lattergassen man fik i 80'erne. (Den var ikke sjov når man skulle derfra!)
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

x(x)x

Indlæg af x(x)x » 10 feb 2009 19:11

Kan man ikke mærke smerte når man får lattergas?

kriztina

Indlæg af kriztina » 10 feb 2009 21:13

jeg er desværre ikke færdig hos tandlægen. er kun nået halvvejen :cry:
HAr tid igen torsag, men må nok aflyse da min kæbe gør afsindig ondt og den låste sig fast idag.

Ang lattergas, så JOV, jeg kan absolut mærke smerte når det kun er lattergas man får. så jeg vil dælme bedøves :P
Sprøjten gør mig ingenting, den har jeg det okay med.
Hader bare at hele ens hovede sover efter den bedøvelse....øvøv.
og nu er bedøvelsen væk,og så har man bare skide pisse ondt igen.
Er trær at at spise youghurt og suppe. og har tabt mig sindsygt.
Nå, men det skal gøre ondt før det gøre godt siger de kloge :lol:

knnnnnnz kriz

x(x)x

Indlæg af x(x)x » 11 feb 2009 23:43

Heh, jeg synes det er sjovt når hovedet er bedøvet =) Ens kind føles helt blød, men det er godt nok svært at drikke :O

blerim

Re: tandlæge besøg

Indlæg af blerim » 13 feb 2017 15:37

Hej,

Jeg fandt dette indlæg, ved en søgning af google da jeg er igang med en opgave om tandlægeskræk. Jeg har ved udarbejdelse af min opgave fundet en tandlægeportal, der hjælper patienter med tandlægeskræk, så man roligere kan komme til tandlægen. Siden hedder tandbud.dk.

Besvar