Konstant angst

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
sara5221

Konstant angst

Indlæg af sara5221 » 04 okt 2018 15:46

Hej alle.
Jeg fik mine første angstanfald da jeg var 19. Jeg er 21 nu.
Dengang røg jeg meget hash, og havde gjort det i mange år, men havde aldrig haft angst. Jeg fik pludselig angstanfald når jeg røg, og stoppede så med at ryge hash, fordi det gjorde mig så bange. Troede jeg skulle dø hver gang. Jeg kom så i Sertralin behandling, men det stoppede jeg med efter et par måneder da jeg ikke havde angst mere.
Det sidste år er mit angst blevet så slemt igen, at jeg ikke kan bruge toge, fly, elevatorer og kan ikke være i en vaskehal eller sidde i en biograf uden at flippe ud. Jeg går konstant og tror jeg er syg eller fejler noget, har fået tjekket mit hjerte to gange indenfor et halvt år. Føler jeg bliver kvalt, og at min hals snørrer sig sammen, og angsten styrer fuldstændigt mit liv :-( Hvad skal jeg gøre?? Er kommet i Sertralin behandling igen, og har fået Oxazepam som jeg må tage i nødstilfælde, men efterhånden er hver dag et nødstilfælde for mig .. Kan snart ikke holde det ud mere. Har taget 2 Oxazepam i dag, og er stadig mega angst. Kan jeg godt tage en mere uden der sker noget?

Amanda_2018

Re: Konstant angst

Indlæg af Amanda_2018 » 01 nov 2018 19:07

Hej!
Din angst lyder meget som mig. Jeg har været vant til at ryge hash i mange år, da jeg en aften ligepludselig fik et panik-anfald.
Jeg stoppede derfor med hash, for at se om min angst blev bedre, men uden held. - jeg har røget hash 3 gange siden, hvor den ene af gangene fik jeg et anfald igen, hvor jeg troede at jeg skulle dø.
Jeg har også svært ved at være i situationer som jeg ikke kan flygte fra. Tålmodighed, og meditation har været med til at hjælpe lidt på min angst.
Hvis du har brug for en at skrive med, vil jeg meget gerne høre fra dig. Jeg er en pige på 22 år :))

Mvh Amanda

Besvar