Angst for at være væk hjemmefra

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Emmamus19

Angst for at være væk hjemmefra

Indlæg af Emmamus19 » 02 nov 2017 19:38

Jeg oplever en stærk angst, hvis jeg skal sove ude. Det kan være ved ferie, familiebesøg mm.
Selv, hvor det drejer sig om en enkelt nat, går jeg i panik. Jeg kan ikke rigtig sætte ord på, hvorfor jeg bliver angst.. Jeg bliver anspændt flere dage før, hvilket fører til hovedpine og kvalme.
Er der nogen, der kan komme med et råd? Min hverdag fungerer nogenlunde, med hjælp fra min psykolog.

musen1234

Re: Angst for at være væk hjemmefra

Indlæg af musen1234 » 16 nov 2017 13:03

Kære Emmamus

Jeg oplever det samme, hvis jeg skal overnatte væk hjemmefra (dog ikke ved ferien med min familie mv.), men i sammenhænge hvor jeg ikke er vant til at være og skal overnatte. Jeg bliver påvirket længe inden jeg skal af sted. Jeg er en enkelt gang gået helt i panik ved overnatning på et kursus, men ellers går det egentlig generelt fint, når jeg først er af sted. Men tiden op til er jeg meget påvirket og angst med svimmelhed, migræne og kvalme. Jo mere presset/stresset, jeg er i forvejen, jo værre bliver det. Jeg ved heller ikke, hvorfor det kommer. Men jeg kan se at jeg generelt har brug for at der ikke er alt for store udsving - uforudsete ting - i min hverdag. Sker der pludselig mange ting ramler det ofte og ting, jeg kan når jeg har det godt, bliver meget svære eller umulige.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Pas godt på dig selv.
KH/ Malene

Besvar