Spam

Skriv om alt og intet - altså ting, som ikke nødvendigvis har med angsten at gøre. Skriv om sjove ting i hverdagen, oplevelser, spørg hinanden til råds om de helt almindelige ting

Spam

Indlægaf Liza admin » 13 jan 2011 18:10

Hej alle.
I den seneste tid er dette forum desværre blev genstand for en syndflod af spam. Det begyndte - så vidt jeg kan se - efter at der var kommet en ny opdatering af forum-softwaren fra phpBB. Efter opdateringen virkede CAPTCHA ikke længere. Ja, forkortelsen står for Completely Automated Public Turing-test to tell Computers and Humans Apart (herligt ikke?)

CAPTCHA er et billede med en kode bestående af nogle bogstaver, som nye brugere skal indtaste ved tilmeldingen for at "bevise", at de er mennesker og ikke spam-programmer. Men efter opdateringen blev der slet ikke vist noget kode-billede og ingen kunne således tilmelde sig.

Derfor fjernede jeg denne sikkerhedsforanstaltning. Det var den hurtige og nemme løsning - men altså en meget dårlig en af slagsen! Heldigvis har der været brugere, som har gjort mig opmærksom på spammen - en stor tak til jer.

I stedet for CAPTCHA oprettede en af de andre admins et spørgsmål (Q&A), som nye brugere skulle besvare. Men det løste ikke problemet, fordi denne Q&A ikke var slået til. Men før jeg fandt ud af det, havde jeg stået på hovedet i phpBBs forum og support, hvor jeg fandt noget, der hedder RECAPTCHA. RECAPTCHA indebærer, at kodebilledet hentes ind fra en ekstern kilde. Det virkede, så jeg har slået RECAPTCHA til.

Ellers har jeg udelukket spam-brugere på livet løs og slettet deres indlæg. Nu håber jeg så blot, at RECAPTCHA kan forhindre nye spammere i komme til.

Det har især været "Generalisteret angst" og "Smalltalk", der har været ramt af spam. Da der er så mange forskellige fora er det mig en meget stor hjælp, hvis I brugere lige smider en mail efter mig, hvis et eller andet forum igen bliver spammet. Så går jeg fluks ind og sletter indlæggene og udelukker brugerne.
Mange venlige hilsner
Liza
Brugeravatar
Liza admin

Geografisk sted: København

Re: Spam

Indlægaf knirke » 20 jan 2011 14:10

Hej Liza

Så er der masser af spam igen....

Knirke
knirke

Indlægaf Chugie89 » 20 jan 2011 21:35

Knirke var hurtigt...
Men jep, spam i alle katagorier... :(
Chugie89

Indlægaf knirke » 01 feb 2011 10:04

Så er der spam over hele linien igen.

Knirke
knirke

Indlægaf Teresa » 05 feb 2011 09:09

Hej Liza...

Hele generaliseret angst er fyldt med spam...
Teresa

Indlægaf Teresa » 08 feb 2011 22:34

Hey...

Spam i alle kategorinaer...

:shock:
Teresa

Indlægaf Kanin78 » 13 jun 2011 11:45

Hej, så er der spam igen i socialfobi forummet.... :(
Kanin78

Indlægaf Bazi » 26 okt 2012 01:11

Haha, også spam i denne tråd nu. Brugeren har åbenbart fortolket trådens overskrift somom, at det var her, han skulle poste sin reklame :lol:
Han har tilmed brugt et illuminati-symbol som profilbillede :P
Bazi

Indlægaf Liza admin » 26 okt 2012 16:07

Spam og spammer slettet og anmeldt til anti-spam tjeneste.
Mange venlige hilsner
Liza
Brugeravatar
Liza admin

Geografisk sted: København

Tilbage til Smalltalk