Bange for sygdom ...

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Vipsen

Bange for sygdom ...

Indlæg af Vipsen » 29 jul 2015 20:53

Kære alle jer derude,

Jeg er ny i dette forum og skriver fordi min angst er blusset op efter at jeg er blevet bange. Bange for noget som jeg endnu ikke ved. Fik for ca 1 år siden sertralin pga angst, som var kommet efter kærestebrud samtidig med at jeg var gravid. Aborterede desværre da jeg var 3 måneder henne, faren nægtede at vi skulle have barnet, så jeg stod rimelig alene med store beslutninger. Det Har taget mig rigtig lang tid at bearbejde den sorg, og forstod ikke hvorfor min krop i den grad markerede sig med uro/sitren i arme, ben, hyppige "dunk" i solar plexus -som jeg har fået målt intet har med hjertet at gøre. Bliver dog stadig nervøs over kroppens uroligheder.

For to dage siden fik jeg at vide, at min far har en "plet" på lungen, som er blevet røntgen fotograferet og nu scannet. Vi får først besked på fredag eller evt på mandag, hvad det er. Jeg er enormt bange for, at det er kræft ... Og kan mærke i kroppen, at jeg stresser enormt over ventetiden og angsten for at miste min højt elskede far.

Er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg får kroppen ud af alarmberedskab igen og lader være med at tage sorgerne på forskud?

Besvar