Gode råd søges...

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.

Gode råd søges...

Indlægaf Hvadnu? » 24 nov 2010 10:59

Hej,
Jeg har generaliseret angst blandet med panikanfald. Det har jeg haft i snart 15 år uden at have fået noget egentlig hjælp til det. Jeg er under uddannelse med blandede perioder i skole og i praktik. Jeg har i mange år haft det ok, men fik i sommers et panikanfald på vej hjem fra mit praktiksted. Jeg er nu i den situation at jeg skal i praktik igen, og jeg har ingen mulighed for at køre med nogen, hvilket ellers har været min redningsplanke. Jeg må ikke køre i bil og tage angstdæmpende medicin. Faktisk siger min læge at jeg ikke må tage dem hver dag :shock: ...Lykkepillerne hjalp ikke. Jeg fik en henvisning til psykolog, men den kognitive klinik som jeg gerne vil gå på, da de har angstkursus m.m. har ikke en overenskomst med sygesikringen. Jeg har ikke råd til at betale 850,- per gang. Er der nogle her, der kan anbefale en psykolog i Ringsted, Holbæk eller Roskilde området? Jeg gider ikke at sidde og diskutere min barndom, jeg vil have nogle værktøjer, så jeg kan takle det, når jeg får et angstanfald.........Jeg sidder her med min henvisning og kommer ingen vegne.........Hvis jeg må sygemeldes med angst, hvordan er mine chancer så for at kunne tilmeldes et angstkursus? Jeg er træt af altid at blive slået tilbage til startpunktet med min angst!
Hvad siger I andre derude?
Mvh
Hvadnu?
Hvadnu?

Re: Gode råd søges...

Indlægaf Mig123 » 24 nov 2010 17:05

Hejsa

Jeg vil bare lige sige at jeg føler mig meget i samme båd som dig....Er ligeledes træt af altid at blive slået tilbage til startpunktet med min angst! Jeg har også henvisning til psykolog og har da også brugt den og har gået ved psykolog flere gange - men føler heller ikke rigtigt at de gør så meget for at hjælpe mig med angsten lige nu og her - som er det jeg har brug for - men i stedet roden rundt i fortiden, som jeg ikke føler jeg kan bruge til så meget. Jeg tænker også på sygemelding igen nu (selv om jeg pt. er arbejdsledig) - og overvejer om man derved kunne komme på et angstkursus.....

Kh Mig
Mig123

Indlægaf Hvadnu? » 25 nov 2010 11:27

Hej Mig,
Jeg havde netop samme tanke. Om man ved en sygemelding kan opnå økonomisk hjælp til et angstkursus, som jeg selv tror vil rykke mine grænser...Tja, vi må jo begge prøve og se hvordan det går. Altså, jeg synes godt jeg kan se lidt morsomt i det, at angstkurset tilbydes i Roskilde, men at man måske ikke kan komme derhen pga. af angst...Jeg er f.eks angst for at køre alene i bil, tog og bus...Jeg har netop fået lidt flere piller af min læge til skabet, Lyrica, som jeg læste om herinde, så det må lige prøves. "Dejligt" at finde andre, der også døjer med angsten :)
Mvh
Hvadnu?
Hvadnu?

Indlægaf Mig123 » 25 nov 2010 14:34

Hej igen:-)

Ja, det er altid rart når man føler at man ikke er alene, derfor giver dette forum mig også tit lidt ro:-). Sjovt nok føler jeg bare ikke at der findes nogle af disse mennesker herude i den virkelige verden;-)....

Håber at du kan finde en måde at komme på angstkursus alligevel... Jeg er ved at undersøge tilbuddene her på vestsjælland....

Kh mig
Mig123

Indlægaf maj1972 » 02 dec 2010 10:38

Hej,

Jeg tror det var kognitiv psykologklinik i Ringsted, jeg snakkede med for en stund siden, og de var villige på det tidspunkt at kunne tage på hjemmebesøg, og de har også en Fobiskole: Prøv se link her: http://www.kognitivpsykologklinik.dk/225-fobiskolen.htm

Hvis du har brug for at læse mere om generaliseret angst kan du læse på denne side: http://www.slipangsten.dk

Mvh. Maj1972
maj1972

Indlægaf Jonathan Due » 27 apr 2017 15:03

Har selv lidt af panikanfald, da jeg havde depression. Fik hjælp af en psykolog og lydbøger fra http://mindly.dk/
Måske det også kan hjælpe dig/jer
Jonathan Due

Tilbage til Generaliseret angst