At lyve og føre bag lyset

Er du pårørende til en person med angst, og savner du andre pårørende at dele dine tanker og erfaringer med, kan du skrive her.

Besvar
oliverranders

At lyve og føre bag lyset

Indlæg af oliverranders » 31 okt 2011 00:28

Jeg kender en pige (ven) som har angst (og måske noget mere) – skal medicineres og hun har været indlagt et par gange.

Pigen har løjet for mig, ført mig bag lyset, udsat mig for voldsomme raserianfald og behandlet mig dårligt. Jeg troede i starten, af det var personens kondition som lå bag adfærden, hvorfor jeg forsøgte at ”forstå” (som den gode ven jeg ønsker at være) reaktionerne i denne kontekst. Jeg tror ikke længere, at sygdommen nødvendigvis ligger bag hendes adfærd. Måske er det blot hedes person (jeg ved godt at man ikke akn adskille tingene, men I ved hvad jeg mener).

Jeg har fornyeligt konfronteret personen med løgnen og vildledningen. Jeg gjorde opmærksom på, ar denne adfærd ikke er konsistens med et venskab. Personen eksploderede. Jeg gjorde den fejl, at jeg holdt pigen op på 2 forhold, hvoraf jeg kun havde uigendrivelige beviser på det ene. Det andet forhold bygger på et hav af indicier, som med en utrolig stor sandsynlighed peger entydigt i en retning. Pigen hæfter sig selvfølgelig ved dette aspekt, og angreb mig på dette. Jeg undskylder derefter min beskyldning hvilket pigen accepterer. Jeg har haft det meget utrolig dårlig med min beskyldning, og forhørte mig derfor hos en bekendt, som i klare vendinger fortæller mig, at jeg havde ret i begge mine anker. Pigen har således accepteret min undskyldning, hvor der ikke var noget at undskylde. Hun har angrebet mig på det ene punkt, alene fordi hun ved, at jeg kun havde indicier. Hun kunne så let som ingen ting have undskyld løgnene og så ville jeg være blevet go igen.

Jeg må indrømme, at jeg er RYSTET i min grundvold. Hvorfor lyve mm. når sandheden ikke ville have ændret min adfærd/vort venskab. Det har været en meget grænseoverskridende oplevelse. Regner hun mig ikke for en skid?

Har I nogen erfaring med lignende adfærd. Hvad er jeres råd. Umiddelbart forestiller jeg mig, at blot forbi man har angst (og måske lidt mere), at så behøver man vel ikke at være en løgner.

oliverranders

Re: At lyve og føre bag lyset

Indlæg af oliverranders » 31 okt 2011 00:34

PS! Pigen mener at hun er åh så ærlig, sød og betænksom! Gør jeg opmærksom på hendes adfærd så "angriber jeg hedes person" og 3 verdenskrig starter.

Besvar