Den måske gode histore!

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
pipsi
Geografisk sted: København
Kontakt:

Den måske gode histore!

Indlæg af pipsi » 11 aug 2018 09:56

En af mine venner skrev denne her omkring sin Ansgt, og tænkte jeg ville dele den med jer:

Rigtig mange af de unge lider af angst. Ja ikke kun de unge hundrede tusindevis af danskere lider af angst på den ene eller anden måde. Ingen ved hvorfor angst tilfælde er steget så markant som det er de sidste mange år. I utallige indslag i nyhederne på TV2 og DR handler det blot om hvordan man behandler. Hvorfor er der ingen af alle de indslag der har været der omhandler, hvordan man forebygger.

Jeg har selv haft angst for 15 år siden og jeg kan skrive under på at det er en forfærdelig lidelse. Jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om, hvorfor jeg fik det og jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om, hvorfor mange andre får det idag, men jeg har absolut INGEN medicinske beviser på, at jeg har ret, men jeg er ikke i tvivl.

Selvfølgelig er der rigtig mange ting der kan trigge angst og episoder der kan gøre, at man får angst. Men der er EN ting der efter min mening kan opbygge angsten til at bryde ud og den ting er ASPARTAM. Yeps, aspartam, sødemidlet der er i stort set alt. Man kan ikke engang købe en klassisk pakke Stimorol uden Aspartam.

Jeg drak dengang ca 5-8 dåser Zero eller Pepsi Max om dagen og det gjorde jeg i rigtig rigtig mange år. Da jeg holdt op med at drikke den slags sodavand fordi en ven fortalte mig at det var noget lort det der Aspartam, ja så forsvandt min angst. Som i altså helt forsvandt. Jeg tillagde dengang ikke sodavanden for synderen, for et år efter begyndte jeg at drikke det lidt igen. Og hvad skete. Angsten kom snigende tilbage. DER gik det op for mig at det var Aspartamens skyld. Jeg stoppede omgående med at indtage noget som helst der indeholdt Aspartam og vupti angsten forsvandt. Igen jeg har ingen medicinske beviser for at det er korrekt men ofte ved vi godt selv hvad der er galt med os og hvad der sker med vores krop.

Kender du en der har angst, det gør du nok. Prøv og spørg vedkommende om han/hun indtager noget med Aspartam i. Det vil jeg godt vædde hvad som helst på de gør. Sig til dem at de skal stoppe helt med at indtage det og lur mig om ikke en måned eller to efter at angsten den er væk.

Der er ingen danske læger der har forsket i det her og der er nok heller ikke nogen af dem der vil anerkende min egen lille undersøgelse af det her. Men facts er bare, at min angst forsvandt dengang jeg holdt op med at indtage noget som helst der indeholdt aspartam.
Pige med hang til IT, mode og hudpleje

Besvar