Søger ligesindede til min 15 årige datter

Savner du at dele dine tanker og erfaringer med andre forældre til angste børn, kan du skrive her.

Søger ligesindede til min 15 årige datter

Indlægaf zabs mor » 30 nov 2016 21:51

Hej alle.

Min datter lider af social angst, og vil derfor høre om der er nogen som kender nogen eller som selv bøvler med angst.

Hun er 15 år og vi er lige flyttet til Billund kommune og derfor har vi endnu ikke fået et netværk.

Håber der er nogen herinde som kan hjælpe os med at give hende en ven eller veninde at snakke med om det der er svært og få hende bekræftet i at hun ikke er alene.

Hendes angst har været på vej et stykke tid, men påvirker hende nu så meget at det er svært at komme i skole.
Jeg er derfor også meget åben for forslag og idéer fra andre forældre.

Pt snakker hun med en socialrådgiver i familieindsatsen, da kommunen mener der ikke er grundt til at få en psykolog på banen. Jeg er dog i tvivl om det er godt nok til min datter. Men møder lidt en mur, da kommunen mener at hvis hun er så påvirket af angst bør lægen henvise til psykiatrien og lægen siger at der kun er resurser til de selvmordstruede så kommunen skal hjælpe. --> føler mig efterhånden som en kastebold.

Vi har dog et rigtig godt samarbejde med skolen, som har tilbudt hende specialskema med færre timer samt praktik i SFO (som hun nyder). Men der er desværre stadig dage hvor angsten overtager og holder hende hjemme fra skole.

Håber at høre jer.

Venligste hilsner fra en bekymret mor.
zabs mor

Tilbage til Forældre til angste børn